سامانه بازار کتاب، فرصتی برای انس بیشتر مردم با کتاب‌فروشی‌ها است
کد خبر: 4189900
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵

سامانه بازار کتاب، فرصتی برای انس بیشتر مردم با کتاب‌فروشی‌ها است

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: سامانه «بازار کتاب» با امکان خرید غیرحضوری از کتاب‌فروشی‌ها، حرکت به سمت حرفه‌ای شدن است و زمینه‌ساز انس بیشتر مردم با کتاب و کتابفروشی‌ها خواهد شد.

عیسی فلاحی، معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، عیسی فلاحی، معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان امروز، چهارم دی در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان گفت: سامانه بازار کتاب با فراهم‌کردن امکان خرید غیرحضوری از کتابفروشی‌ها حرکت به سمت حرفه‌ای شدن است و زمینه‌ساز انس بیشتر مردم با کتاب و کتابفروشی‌ها خواهد شد.

وی افزود: سامانه بازار کتاب در حال ارائه یارانه کتاب است که هر ایرانی با ارائه کد ملی می‌تواند در ازای خرید چهار میلیون ریال کتاب، یک میلیون ریال خرید رایگان داشته باشد.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان بیان کرد: راه‌اندازی سامانه بازار کتاب برای این است که بتوانیم در مناطقی که کتابفروشی نداریم، کتاب را از مسیر کتابفروشی‌ها به دست مردم برسانیم. روش درست این است که کتاب از حلقه آخر آن یعنی کتاب فروشی‌ها خریداری شود و سایر بخش‌ها مثل حلقه‌های ترویجی، تولید و نویسندگان هر کدام بتوانند کار تخصصی خود را انجام دهند.

وی با اشاره به اتصال این سامانه به ویترین نماجای کتابفروشی‌ها اظهار کرد: این ویترین موجب شده تا مخاطبان به راحتی و سهولت امکان دسترسی به تمام کتاب‌های مورد نیاز خود را داشته باشند.

فلاحی به یارانه‌های عرصه فرهنگ به ویژه کتاب افزود: امروز دیگر کسی نمی‌تواند ادعا کند که در شهر یا روستای خود به یارانه دولتی برای خرید کتاب و به کتابفروشی دسترسی ندارد، چراکه می‌تواند از سامانه بازار کتاب، خرید و از طریق پست به طور رایگان کتاب مدنظرش را دریافت کند.

وی در پایان گفت: توزیع عادلانه یارانه عرصه فرهنگ به‌ویژه عرصه کتاب یکی از مهم‌ترین اهداف این طرح و علاوه بر این دسترسی آسان به سامانه‌ای آسان و مطمئن برای خرید است مردم می‌توانند با مراجعه به سایت bazarketab.ir  به آسانی نسبت به خرید کتاب اقدام و از یارانه نیز بهره ببرند.

انتهای پیام
captcha