محفل انس با قرآن ویژه بانوان طلبه تشیع و تسنن در سنندج برگزار شد
کد خبر: 4197507
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۶

محفل انس با قرآن ویژه بانوان طلبه تشیع و تسنن در سنندج برگزار شد

محفل انس با قرآن تحت عنوان «قرآن کتاب زندگی، محور وحدت» ویژه خواهران طلبه در حال تحصیل و فارغ التحصیل تشیع و تسنن امروز، 13 بهمن در کتابخانه امام خامنه‌ای سنندج برگزار شد.

حنانه خلفی و مادرش

به گزارش ایکنا از کردستان، به همت مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور محفل انس با قرآن تحت عنوان «قرآن کتاب زندگی، محور وحدت» به مناسبت گرامیداشت دهه فجر امروز، 13 بهمن در کتابخانه امام خامنه‌ای سنندج برگزار شد.

این محفل قرآنی که ویژه خواهران طلبه در حال تحصیل و فارغ التحصیل تشیع و تسنن بود با حضور قاریان و حفاظ بین‌المللی حنانه خلفی حافظ کل قرآن کریم  و نصیبه پارسا و گروه همخوانی و تواشیح «صهبا» برگزار شده است.

مادر حنانه خلفی، حافظ بین‌المللی قرآن کریم در محفل انس با قرآن کریم با اشاره به چگونگی گام گذاشتن فرزندانش در این مسیر گفت: شوهرم چون فرهنگی بودن و درس‌های دینی و قرآن و عربی را تدریس می‌کردند و خودشان مدرک فوق‌لیسانس علوم قرآن و حدیث را داشتند لذا علاقمند به تربیت فرزندان قرآنی بود و همین امر موجب شد تا برای این هدف نهایی زندگیمان گام برداریم.

وی با اشاره به اینکه 29 سال گذشته ما لرستان را به مقصد تهران ترک کردیم، افزود: هدف ما از سفر شرکت فرزندانم در کلاس‌های جامعة‌القرآن بود که در این راستا پسرم که در کلاس پنجم مشغول به تحصیل بود در طرح یک‌ساله حفظ قرآن این مؤسسه شرکت کرد و در مدت هفت ماه حافظ کل قرآن شد و همین امر انگیزه‌ای برای حضور دختر دومم برای شرکت در این طرح یک‌ساله حافظ قرآن شدن، بود و این دخترم هم که دبیرستانی بود در مدت ۹ ماه موفق به حفظ کل قرآن شد.

مادر حنانه اعلام کرد: دختر بزرگم که در دوران دانشجویی شروع به حفظ قرآن کرد کار حفظ قرآن را به دو زبان عربی و فرانسوی آغاز کرد و موفق به حفظ ۱۰ جزء قرآن در مدت چهار سال شد و در حال حاضر حافظ کل قرآن است.

وی ادامه داد: کار حفظ قرآن را با حنانه از سن پایین شروع کردیم و از دوران نوزادی از بالشتک‌های قرآنی استفاده می‌کردیم و به‌جای لالایی مادر تلاوت قرآن را می‌شنید. تااینکه در سن دوسالگی متوجه شدیم که حنانه سوره ناس را برای عروسک‌هایش تلاوت می‌کند و همین امر زمینه‌ای برای آغاز کار حفظ قرآن حنانه شد.

مادر حنانه افزود: در این راستا از سن سه سال و نیم کار حفظ سوره‌های کوچک قرآن را با حنانه آغاز کردیم و در سن چهارسالگی با حضور در جامعة‌القرآن کار روخوانی و روان‌خوانی قرآن را ادامه دادیم که به درخواست این مؤسسه قرآنی که حنانه از استعداد قرآنی بالایی برخوردار است و باید به‌صورت فردی با وی کار شود، من و پدر حنانه در منزل کار حفظ قرآن را با وی ادامه دادیم و هرچه جلوتر می‌رفتیم کار حفظ قرآن برای حنانه شیرین‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌شد.

وی تأکید کرد: برای حفظ قرآن خانواده باید پشتیبان فرزندانشان باشند و از آن‌ها حمایت کنند چراکه این امر منجر به نتیجه مطلوب‌تری خواهد شد.

مادر حنانه به معجزه محضر قرآن کریم اشاره کرد و گفت:  حنانه در حال حاضر ۱۷ سال سن دارد و دانشجوی ارشد رشته علوم قرآن و حدیث دانشگاه تهران است.

وی در پایان یادآور شد: ما به برکت قرآن کریم و وجود حنانه جان توانستیم اماکن زیارتی مشرف شویم. پدر حنانه نیز که هرگز زیارت امام رضا نرفته بودند اما به واسطه وجود حنانه جان بارها به زیارت امام رضا علیه السلام مشرف شدیم

انتهای پیام
captcha