جشن اعیاد شعبانیه در 100 هیئت مذهبی کردستان برگزار می‌شود
کد خبر: 4199506
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۹

جشن اعیاد شعبانیه در 100 هیئت مذهبی کردستان برگزار می‌شود

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کردستان از برگزاری جشن ویژه اعیاد شعبانیه در سطح 100 هیئات مذهبی استان خبرداد و گفت: تعداد 50 موکب و ایستگاه‌های صلواتی در سطح استان برپا خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام برومند رازیانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان امروز، 23 بهمن در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان گفت: همزمان با فرارسیدن اعیاد شعبانیه 100 برنامه جشن و شادی به همت هیئات مذهبی در سطح مناطق و محلات استان با هدف ایجاد شادی و نشاط برگزار می‌شود.

وی از برگزاری 25 ویژه برنامه شاخص در سطح مساجد استان کردستان خبر داد و افزود: در این برنامه‌ها شاهد برگزاری مراسم‌های متنوع و جذابی همچون مراسم و آئین‌ها، جنگ‌ها و جشن‌های شادی، مسابقات فرهنگی، محافل قرآنی و تواشیح، سخنرانی و مداحی و قرائت ادعیه و غیره خواهیم بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان بیان کرد: هدف از برگزاری این برنامه‌ها ایجاد شور و نشاط و مودت با آموزه‌های دینی است و در این جشن‌ها برنامه‌های متنوعی از جمله سخنرانی بصیرتی، معرفت افزایی و مراسم مولودخوانی برگزار می‌شود.

وی از برگزاری جشن‌های خیابانی خبر داد و گفت: تعداد 10 جشن خیابانی در شهرهای بیجار، قروه و سنندج برگزار خواهد شد و مراسم نور افشانی در سطح میادین شهرهای استان نیز برپا می‌شود.

حجت‌الاسلام رازیانی با اشاره به اینکه تعداد 50 موکب و ایستگاه‌های صلواتی در سطح استان برپا خواهد شد، افزود: همزمان با شروع اعیاد شعبانیه تعداد 50 مبلغ دینی به نقاط مختلف استان اعزام خواهد شد که از این تعداد 10 مبلغ ویژه مهدویت هستند.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های مختلف دیگر در این ایام مبارک گفت: مراسم احیای جشن نیمه‌شعبان نیز در برخی از مساجد سطح استان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha