شورای راهبری، تأمین‌کننده نیازهای اهل سنت در کانون‌های مساجد
کد خبر: 4203592
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۳

شورای راهبری، تأمین‌کننده نیازهای اهل سنت در کانون‌های مساجد

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کشور گفت: اولین نشست شورای راهبری اهل سنت ظرفیت مؤثری برای پیشبرد اهداف و برآورده کردن نیازهای اهل سنت درکانون‌های مساجد است.

نشست شورای راهبردی اهل سنت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام کمال‌الدین خداداده، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کشور امروز، 14 اسفند در نخستین نشست شورای راهبردی اهل سنت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور که در سنندج تشکیل شد، گفت: امروز در کردستان و به بهانه برگزاری مسابقات ملی مدهامتان در سنندج حضور یافتیم که این مسابقات با نشاط مناسبی در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه امسال بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی براینکه مساجد پایگاه‌های قرآنی  باشند، افزود: تلاش کردیم در حوزه امر مهم تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآن قدمی برداریم و شب گذشته سی هزارمین کرسی تلاوت قرآن کریم را در شهر سنندج برگزار کردیم.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کشور بیان کرد: برگزاری این نشست یکی از دغدغه‌های مدیران کانون‌های اهل سنت بود تا نگاه به فعالیت کانون‌های مساجد اهل سنت متفاوت باشد برهمین اساس دو موضوع قرآن و مسجد که در تقویت وحدت مسلمین مهم است را به عنوان مشترکات وحدت آفرین بین شیعه و سنی مورد توجه قرار دادیم.

وی اظهار کرد: باتوجه به ظرفیت تمدنی کردستان در حوزه مسجد نشست راهبری اهل سنت در کردستان به ریاست نماینده ولی فقیه در کردستان و با حضور علمای اهل سنت تشکیل شدتا به مدل و سیاست کلان در حوزه کانون های مساجد اهل سنت کشور برسیم.

حجت‌الاسلام خداداده گفت: سعی داریم تا این نشست را در سایر استان‌ها برگزار کنیم چرا که ظرفیت مؤثری در کشور برای اهل سنت محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان در ادامه این نشست گفت: گرچه نظرات و عقاید مختلفی در کردستان وجود دارد اما اصل کار مردمی هستند که در کنار هم فعالیت دارند.

وی بیان کرد: ۸۲ درصد مردم کردستان اهل سنت و مابقی تشیع هستند تنوع و تکثر مساجد و روحانیون، حضور طلاب خواهر و برادر تسنن و تشیع حضور چهار هزار ماموستا و طلبه اهل سنت و بیش از یک‌هزار نفر در بخش تشیع و دوهزار و ۳۰۰ مسجد استان و ۳۵۰ مهدیه، حسینیه  و مسجد تشیع از ظرفیت‌های این استان تلقی می‌شود.

نماینده ولی فقیه کردستان بیان کرد: ۳۳۰ هزار دانش‌آموز، ۴۰ هزار دانشجو در کردستان ظرفیت خوبی در حوزه جوانان و نوجوانان در این استان وجود دارد و هرگاه معلم خوبی همراه آنها بوده‌اند شاهد موفقیت‌شان بوده‌ایم.

وی استقبال نوجوانان از کانون‌های مساجد را در این استان ستودنی خواند و گفت: در بستر این کانون‌ها نوجوانان قرآنی تربیت می‌شوند و اینها از دیگر ظرفیت‌های دینی استان است.

حجت‌الاسلام پورذهبی‌ یادآور شد: تشکیل چنین نشست‌ها و مسابقاتی همچون مدهامتان در استان چشم طمع تفرقه را کور می‌کند و منجر به حغظ وحدت در استان می‌شود.

انتهای پیام
captcha