به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استثنایی کردستان، طالب محمدی، رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان با اشاره به اینکه 328 دانشآموز دارای آسیب شنوایی و بینایی در مدارس استثنایی و عادی کردستان تحصیل میکنند، گفت: از این تعداد 198 دانشآموز آسیب دیده شنوایی هستند که در مدارس با نیازهای ویژه و تحت آموزش تلفیقی ـ فراگیر در مدارس عادی استان مشغول به تحصیل هستند.
وی افزود: این دانشآموزان در مدارس استثنایی 12شهرستان و منطقه سنندج ناحیه1 و 2، مریوان، سقز، کامیاران، دهگلان، قروه، بانه، دیواندره، بیجار، موچش و سروآباد از آموزش و پرورش استثنایی استان خدمات آموزشی، پرورشی، حمایتی و توانبخشی دریافت میکنند.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان بیان کرد: ۱۳۰ دانشآموز آسیبدیده بینایی نیز در مدارس با نیازهای ویژه و تحت آموزش تلفیقی - فراگیر در کنار همسالان خود و در مدارس عادی در سال تحصیلی جاری مشغول به تحصیل هستند.
وی ادامه داد: دانش آموزان دختر و پسر دارای آسیب بینایی در دورههای مختلف تحصیلی مدارس با نیازهای ویژه شهرستانهای سنندج، سقز، دیواندره، مریوان و قروه تحصیل میکنند.
محمدی اظهار کرد: نابینایی، ناشنوایی، معلولیتهای جسمی و حرکتی، ناتوانیهای ذهنی و بیماریهای مختلف گاه از لحظه تولد و گاه در مسیر زندگی برای هر شخص اتفاق میافتد، اما بیاطلاعی از شرایط این افراد و نبود آگاهی از نحوه ارتباط با آنان، سبب بروز رفتارهای بعضا خشونتآمیز و انزوای گروه قابل توجهی از جامعه میشود.
وی با بیان اینکه کار برای دانشآموزان استثنایی به معنای ایفای مسئولیت و احیای ارزشهای انسانهاست، یادآور شد: آموزش دانشآموزان با نیازهای ویژه به دقت نظر، تعهد، روابط انسانی و سعه صدر خاصی نیاز دارد.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان با بیان اینکه این دانشآموزان بنا به وضعیت جسمانی و خلقت خود نیازشان ویژه نیست بلکه نحوه برآورده کردن نیازشان ویژه است، افزود: این مهم و تکلیف سنگین کار متولیان جامعه است.
وی در پایان گفت:فلسفه اصلی آموزش و پرورش استثنایی طی مدارج دانشگاهی نیست بلکه آموزش درسها و مهارتهای زندگی و افزایش آگاهی است.
انتهای پیام