به گزارش ایکنا از کردستان، سید حجتالله موسوی، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان امروز، 23 آبان در گردهمایی دو روزه مدیران مدارس لازمالتوجه عادی دولتی و مدارس شاهد دوره متوسطه آموزش و پرورش کردستان گفت: آموزش و پرورش به طور کلی و به صورت محوری مدرسه زیربنای توسعه هر کشوری است.
وی افزود: اگر به دنبال رشد همه جانبه کشور هستیم و میخواهیم فعالیتهای اجتماعی از لحاظ کیفی به طور چشمگیری ارتقا داشته باشد باید مدارسی خلاق، پویا، شاداب و زمینهساز رشد مهارتهای فردی و گروهی داشته باشیم؛ اینها ضامن توسعه کشور است.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان مدیر مدرسه را اصلیترین عنصر در نظام تعلیم و تربیت دانست و بیان کرد: مدارس در تراز سند تحول و موفق نیازمند مدیران موفق هستند. این مدیران با استفاده از مهارتها و روشهای مدیریتی مؤثر، محیطی پویا و خلاقانه را برای دانشآموزان و معلمان فراهم میکنند.
وی با اشاره به اینکه مدیران مدارس موفق نقش حیاتی در توسعه و پیشرفت سیستم آموزشی دارند، ادامه داد: از مسائل حیاتی در مدیریت دوره متوسطه، توسعه عدالت آموزشی است لذا باید اطمینان حاصل کنیم که همه دانشآموزان، بدون توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی، به فرصتهای برابر دسترسی دارند.
موسوی در ادامه افزود: ایجاد امکانات و تسهیلات آموزشی برای همه دانشآموزان، به ویژه در مناطق محروم، از وظایف اصلی ماست تا بتوانیم از شکافهای آموزشی جلوگیری کنیم و عدالت را در سیستم آموزشی برقرار کنیم.
وی ارتقای کیفیت آموزشی در همه سطوح را هدف دیگر آموزش و پرورش دانست و اظهار کرد: بهبود برنامههای درسی، استفاده از فناوریهای نوین آموزشی، آموزش معلمان و ارائه منابع آموزشی مناسب میتواند کیفیت تدریس و یادگیری را افزایش دهد. باید به یاد داشته باشیم که کیفیت آموزش، کلید موفقیت دانشآموزان و ارتقای سطح علمی جامعه است.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان ادامه داد: یکی از مهمترین اهداف ما در دوره متوسطه، تقویت مهارتهای کاربردی و حرفهای دانشآموزان است. باید از آموزش تئوری صرف فاصله بگیریم و به سمت آموزشهای عملی و مهارتی حرکت کنیم.
وی با اشاره به اینکه این امر به دانشآموزان کمک میکند تا با دنیای واقعی و نیازهای بازار کار آشنا شوند و بتوانند با اعتماد به نفس بیشتری وارد زندگی حرفهای خود شوند، گفت: امیدوارم که با همکاری و همدلی همه اعضای جامعه آموزشی، بتوانیم به اهداف بلندمدت خود در زمینه مدیریت دوره متوسطه دست یابیم و شاهد پیشرفت و توسعه هر چه بیشتر دانشآموزان و آیندهسازان کشور عزیزمان باشیم.
انتهای پیام