کد خبر: 4272299
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۸

سلامت و آمادگی تحصیلی بیش از ۱۷ هزار نوآموز کردستانی ارزیابی شد

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: از آغاز اجرای برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی از اواسط آبان‌ماه تاکنون ۱۷ هزار و ۹۵۷ نوآموز نوبت‌گیری و به مراکز جامع سنجش استان مراجعه کردند.

سنجش دانش آموزانبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، طالب محمدی، رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان امروز، ۲۵ اسفندماه، سازمان آموزش و پرورش استثنایی را متولی و مجری اجرای برنامه سنجش دانست و گفت: ۲۱ پایگاه در مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله به‌ هنگام رشدی ـ تربیتی در شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان برای اجرای برنامه سنجش اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۲۵ هزار نوآموز با مراجعه به این مراکز جامع از لحاظ آمادگی تحصیلی، بینایی، شنوایی، جسمی و هوش ارزیابی شوند، افزود: اولیای نوآموزان می‌توانند نسبت به ثبت نام نوآموزان در پایگاه‌های سنجش محل زندگی خود اقدام کنند.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با بیان اینکه در رویکرد جدید، سنجش در طول سال تحصیلی و در پایگاه‌های جامع سنجش انجام می‌شود، بیان کرد: تعرفه عادی سنجش ۶۰۰ هزار ریال و پرداخت از طریق درگاه الکترونیکی‌ است.

وی افزود: استفاده از مراکز جامع سنجش به عنوان پایگاه سنجش، بهره‌گیری از نیروهای توانمند این مراکز، تغییر نوع و درجه پایگاه‌ها و اجرای برنامه سنجش در طول سال تحصیلی چهار ویژگی سنجش با رویکرد جدید است.

محمدی هدف برنامه سنجش را شناسایی به موقع مشکلات نوآموزان و تهیه بانک اطلاعات جامعی از نارسایی‌ها و نقاط ممتاز در ابعاد مختلف جسمانی، ذهنی، عاطفی و اجتماعی همه کودکان ورود به مدرسه به منظور مداخلات به هنگام آموزشی و توانبخشی جهت انجام برنامه‌ریزی آموزشی و درسی مناسب و جای دهی درست آنان برشمرد.

وی ادامه داد: این اطلاعات و خصوصیات با هدف برنامه ریزی آموزشی و درسی مناسب متناسب با توانمندی و نیازهای نوآموزان، جای دهی مناسب، جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های مادی و معنوی کشور، ارتقای وضعیت و حرکت در راستای استانداردهای آموزشی بین‌المللی، بهره‌برداری‌های مدیریتی و مداخلات بهنگام آموزشی و توانبخشی در اختیار متولیان آموزش و پرورش صورت می‌گیرد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان اظهار کرد: یکی از گلوگاه‌های بنیادین در کیفیت بخشی نظام آموزشی، اجرای برنامه سنجش سلامت جسمانی، ذهنی، عاطفی، اجتماعی و آمادگی تحصیلی نوآموزان است.

انتهای پیام
captcha