کد خبر: 4282574
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۰۱:۱۵
مدیر راهبری و هم آهنگی امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی تأکید کرد:

طراحی برنامه‌های ویژه برای تقویت هویت و نقش‌آفرینی زنان ایرانی

مدیر راهبری و هم آهنگی امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی از طراحی برنامه‌های ویژه برای تقویت هویت و نقش‌آفرینی زنان ایرانی در عرصه‌های مختلف و تمرکز سازمان بر هویت زن مسلمان خبر داد.

سارا طالبی، مدیر راهبری و هم آهنگی امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی

به گزارش ایکنا از کردستان، سارا طالبی، مدیر راهبری و هم آهنگی امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی شامگاه چهارشنبه، 24 اردیبهشت در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی کردستان با اشاره به اهمیت پرداختن به موضوع هویت زنان ایرانی، گفت: برای توانمندسازی بانوان و دختران ایرانی جهت نقش‌آفرینی مؤثرتر در عرصه‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی، به این نتیجه رسیدیم که باید توجه ویژه‌ای به هویت آنان داشته باشیم و به چالش‌ها و نیازهای فکری و فرهنگی‌شان بپردازیم.

وی با بیان اینکه در این راستا طراحی‌های هویتی در دو لایه نخبگانی و عامه صورت گرفته است، افزود: در لایه نخبگانی، هویت مطلوب یک زن مسلمان ایرانی مورد توجه ویژه قرار گرفته است. تجربه نشان داده که زنان هرگاه با تلاش و اراده جمعی وارد عرصه‌ای شده‌اند، توانسته‌اند جریان‌ساز باشند.

مدیر راهبری و هم آهنگی امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی، عرصه افکار عمومی و توجه به نیازهای فکری، روحی، ذهنی و قلبی جوانان و بانوان را از جمله عرصه‌های مهم مورد توجه سازمان تبلیغات اسلامی دانست و بیان کرد: رهبر معظم انقلاب این مهم را در یک کلمه «جهاد تبیین» نامیده‌اند.

وی ادامه داد: در بررسی هویت بانوان در لایه نخبگانی، متوجه شدیم که برای پرداختن بهتر به عرصه‌های جهاد امروز، نیازمند خودسازی و خودشناسی فردی، توجه به جهاد همسرداری و فرزندآوری در عرصه خانوادگی و مجاهدت‌هایی از جنس جهاد اقتصادی، جهاد تبیین و جهاد پیشرفت در لایه اجتماعی هستیم.

مدیر راهبری و هم آهنگی امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر نیاز دختران و زنان امروز به شنیده شدن، دیده شدن و حس ارزشمندی، از طراحی دو فناوری «روایت» و «گفتگو» در این راستا خبر داد و اظهار کرد: فناوری روایت به معرفی زنان موفق، پیشرو و مجاهد ایرانی در قالب‌های مختلف می‌پردازد و فناوری گفتگو بستری را فراهم می‌کند تا قشر نخبه و آگاه جامعه با عموم مردم به تبادل نظر بپردازند.

وی با اشاره به چالش‌های اخیر و احساس سکوت ناشی از آن در جامعه، گفت: پس از وقایع سال ۱۴۰۱ و بحث «زن، زندگی، آزادی»، متوجه نوعی سکوت در مقوله هویت زن ایرانی شدیم. رسانه‌های مختلف نیز به شدت در حال طراحی و ارائه الگوهای متفاوتی برای هویت زن و خانواده ایرانی هستند که این امر نیازمند طراحی برنامه‌هایی برای شنیده شدن صدای واقعی زنان ایرانی است.

طالبی با انتقاد از عدم روایت و تئوریزه شدن مناسب هویت مطلوب زن ایرانی در سال‌های گذشته، به معرفی الگوهای موفق زنان در انقلاب اسلامی و لزوم توجه به نقش‌آفرینی آنان در عرصه‌های مختلف اشاره کرد.

وی همچنین از برگزاری دوره «بانوی مجاهد» با سه محور محتوایی (انسان‌شناسی، اندیشه امام، الگوی پیشرفت)، مهارتی (توانمندسازی در رسانه و گفتگو) و عملیاتی (کنشگری در جامعه) خبر داد و گفت: «هدف از این دوره‌ها، تربیت بانوانی است که بتوانند روایتگر و گفت‌وگوکننده فعال در جامعه باشند.

مدیر راهبری امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اهمیت گفتگو و دیالوگ در جامعه، از طراحی فضاهای گفت‌وگو محور در انتهای دوره‌های آموزشی خبر داد و به ذکر نمونه‌هایی از تأثیرات مثبت این گفتگوها در تغییر نگرش افراد پرداخت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌های هنری و رسانه‌ای سازمان تبلیغات اسلامی در راستای معرفی نقش‌آفرینی بانوان در عرصه‌های پیشرفت و ارائه الگوی سوم زن پرداخت.

طالبی با اشاره به برنامه‌های سازمان برای افزایش جمعیت و جوانی جمعیت، به طراحی‌های چند لایه در ستاد جمعیت اشاره کرد که شامل اقدامات رسانه‌ای، پیگیری‌های استانی و تمرکز ویژه بر مسئله سقط جنین است.

وی در خصوص بومی‌سازی برنامه‌ها در استان‌های مختلف، از تشکیل شورای راهبری بانوان در تمامی استان‌ها و شهرستان‌ها خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم تا با توجه به ظرفیت‌های بومی هر استان، برنامه‌های فرهنگی متناسبی طراحی و اجرا کنیم.

مدیر راهبری امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی در پایان با اشاره به عنایت ویژه ریاست سازمان به استان کردستان و تأکید بر طراحی برنامه‌ها بر اساس زیست‌بوم هر شهرستان، به برنامه‌های شاخص این سازمان در استان از جمله «مهمانی امت احمد» و تقدیر از بانوان کارآفرین در پویش «بانوی آفتاب» اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha