به گزارش ایکنا از کردستان، عزتالله طیبیراد، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کردستان امروز، سوم خردادماه در نشست مجازی کارگروه اجرایی طرح ملی نماد گفت: بدون شک، شورای آموزش و پرورش، بهعنوان عالیترین نهاد تصمیمگیری در این حوزه، نقش محوری در تحقق اهداف این برنامه دارد. لازم است که ظرفیت همه دستگاههای همکار به بهترین شکل ممکن برای اجرای مؤثر این برنامه بهکار گرفته شود.
وی افزود: برگزاری کارگاههای آموزشی و توجیهی برای مدیران مدارس و مسئولان مربوطه، گامی ضروری در مسیر آگاهسازی و توانمندسازی اجرای برنامه نماد است.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کردستان بیان کرد: با برگزاری کارگاههای تخصصی برای مدیران مدارس در نظر داریم تا ضمن ارتقای سطح شناخت، امکان اجرایی شدن این برنامه را در سطوح مختلف فراهم آوریم. از سوی دیگر، تهیه و تدوین یک برنامه عملیاتی منسجم و دقیق، لازمه تحقق اهداف تعیین شده است.
وی ادامه داد: خوشبختانه تاکنون توانستهایم ۷۰ درصد کل دانشآموزان استان را تحت پوشش این برنامه ملی قرار دهیم که نشاندهنده گامهای مثبتی در مسیر کاهش آسیبهای اجتماعی است. اجرای موفقیتآمیز آزمون غربالگری نیز از جمله اقداماتی است که به شناخت دقیقتر وضعیت روانی و اجتماعی دانشآموزان کمک کرده است.
طیبیراد یادآور شد: با این حال، کمبود اعتبارات و تجهیزات در برخی مناطق، روند رهگیری اجرای برنامه را با مشکلاتی مواجه کرده است. این مسئله ایجاب میکند که با پیگیریهای جدی، راهکارهایی برای تأمین این نیازها ارائه شود.
وی افزود: نکته مهم دیگر این است که هر دستگاهی که ورود ضعیف در روند اجرای برنامه ملی نماد داشته باشد، مصداق ترک فعل خواهد بود و مطابق دستور صریح دادستان، لازم است با این موضوع برخورد صورت گیرد.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش تأکید کرد: اقدامات مقابلهای ما باید براساس اطلس آسیبهای اجتماعی که با رویکرد تخصصی تدوین شده است، استوار باشد. این اطلس به ما امکان میدهد تا سیاستگذاریها و برنامههای اجرایی را بهگونهای هدفمند و اثربخش هدایت کنیم.
وی در پایان گفت: تأکید میکنم که این برنامه تنها با همکاری جدی، تعامل مؤثر و برنامهریزی اصولی به اهداف خود خواهد رسید. انتظار داریم همه دستگاههای همکار با جدیت پای کار بیایند و از هیچ تلاش و ابتکاری دریغ نکنند تا بتوانیم آیندهای سالم، ایمن و پربار برای نسل آینده رقم بزنیم.
انتهای پیام