به گزارش ایکنا به نقل از روابطعمومی آموزش و پرورش کردستان، سیدفواد حسینی، مدیرکل آموزش و پرورش کردستان، روز گذشته 11 شهریورماه در پنجمین نشست ستاد استانی پروژه مهر با محوریت بررسی آخرین وضعیت اقدامات انجام شده برای بازگشایی مطلوب مدارس گفت: باید با نگاهی دقیقتر و عمیقتر به الزامات آغاز سال تحصیلی جدید، گامهای مؤثرتری در مسیر آمادهسازی مدارس و ارتقای کیفیت آموزشی برداریم.
وی افزود: نخستین گام، تهیه گزارشهای جامع و کامل از شهرستانهاست. این گزارشها باید با هدف شناسایی دقیق چالشها، نیازهای تجهیزاتی، و وضعیت توزیع کتب درسی تدوین شوند. بدون شناخت دقیق از وضعیت موجود، نمیتوان برنامهریزی مؤثری داشت.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان بیان کرد: بهروزرسانی جداول نیاز و عدم نیاز به نیروی انسانی و تعیین میزان واقعی نیاز، از اولویتهای اساسی ماست. این اقدام نهتنها به بهینهسازی منابع انسانی کمک میکند، بلکه از ایجاد کلاسهای زیر نرم و چالشهای ناشی از آن جلوگیری خواهد کرد.
وی افزود: تأکید میکنم که تعیین تکلیف کلاسهای زیر نرم باید حتماً تا ۱۵ شهریور نهایی شود. تأخیر در این زمینه، تبعات جدی برای روند آموزشی خواهد داشت و مسئولیت آن متوجه همه ماست.
حسینی با تأکید بر اینکه مانور بازگشایی مدارس باید با دقت و جدیت برگزار شود، اظهار کرد: بایدها و نبایدهای این مانور باید بهصورت شفاف مشخص شود تا مدارس با آمادگی کامل وارد سال تحصیلی شوند.
وی در پایان گفت: یکی دیگر از محورهای مهم، بررسی نمادهای هویتی مدارس است. این نمادها، نهتنها نشاندهنده فرهنگ و ارزشهای آموزشی ما هستند، بلکه نقش مهمی در ایجاد حس تعلق و انگیزه در دانشآموزان دارند. ضروری است که این نمادها مورد بازبینی و تقویت قرار گیرند.
یادآور میشود، کامیل محمدی، رئیس اداره ارزیابی عملکرد و دبیر ستاد استانی پروژه مهر هم در سخنانی به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در هشت کمیته استانی پروژه مهر پرداخت و خواهان تسریع در انجام فعالیتهایی شد که اولویت دارند.
انتهای پیام