ماموستا عبدالرحمن خدایی، امام جمعه‌ سنندج شد
کد خبر: 1412629
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۰
از سوی نماینده ولی‌فقیه کردستان؛

ماموستا عبدالرحمن خدایی، امام جمعه‌ سنندج شد

گروه اجتماعی: طی حکمی از سوی نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، ماموستا عبدالرحمن خدایی به عنوان امام جمعه سنندج انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، طی حکمی از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسینی‌شاهرودی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، ماموستا عبدالرحمن خدایی، عضو مجلس خبرگان رهبری طی مراسمی امروز، 10 خردادماه، به امامت جمعه شهرستان سنندج منصوب شد.
حاج ملاعبدالرحمن خدایی، در سال ۱۳۲۰ هجری شمسی در روستای بوئین سفلی از توابع شهرستان بانه به‌ دنیا آمد. تحصیلات خود را در مدرسه روستا شروع و سپس در حجره‌های مساجد بانه، سقز، سنندج و مریوان به تحصیل ادامه داد و سرانجام در حضور علامه فقید ملا باقر در روستای بالک مریوان به کسب اجازه وعظ و ارشاد نائل شد.
از آن پس در کسوت روحانیت به ارشاد مردم و همچنین تربیت طلاب دینی و امامت جمعه و جماعت در روستاهای اطراف شهرستان بانه مشغول شد و از سال ۱۳۶۱ گاه در سمت نیابت امام جمعه و پس از رحلت امام جمعه در سمت امام جمعه شهرستان بانه به ارشاد مردم پرداخته است.
ملاعبدالرحمن از سال ۱۳۶۴ به دفعات در سمت روحانی کاروان‌های حج استان کردستان به ارشاد و راهنمایی حجاج کردستانی در انجام مناسک حج پرداخته است . به استناد اصلی از قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که وظیفه‌ انتخاب رهبری را به نمایندگان منتخب مردم در مجلس خبرگان محول کرده است، با رأی مردم حاج ملاعبدالرحمن خدایی، نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان شد.
متن حکم حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسینی شاهرودی به‌ شرح ذیل است؛
«الَّذینَ یُبَلِّغُونَ رِسالاتِ اللَّهِ وَ یَخْشَوْنَهُ وَ لا یَخْشَوْنَ أَحَداً إِلاَّ اللَّهَ وَ کَفى‏ بِاللَّهِ حَسیباً «سوره ی احزاب آیه ی ۳۹»
جناب حاج ماموستا عبدالرحمن خدایی (زید عزه)، با توجه به درگذشت روحانی مصلح و فاضل حاج ماموستا حسام الدین مجتهدی ، امام جمعه‌ شهرستان سنندج و نماینده مجلس خبرگان رهبری، بنا به پیشنهاد دبیرخانه ائمه جمعه مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور و نظر به مراتب علمی، عملی و پایبندی به مواضع نظام مقدس جمهوری اسلامی و تلاش بی‌وقفه در جهت تقریب مذاهب اسلامی و وحدت ملی و حضور فعال و مؤثر در عرصه دینی، فرهنگی، اجتماعی، بدینوسیله جنابعالی را از طرف مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (دام ظله العالی) به سِمت امام جمعه شهرستان سنندج منصوب می‌کنم.
امید است با استعانت از پروردگار یکتا و با پیروی از منویات رهبر حکیم و فرزانه و با درایت و هوشیاری با حضور گسترده مردم مؤمن و با ایجاد وحدت بیش‌از‌پیش و تعامل و همکاری منطقی با مسئولان شهرستان و اعضای شورای روحانیت در ترویج اسلام ناب محمدی (ص) و انسجام هرچه بیشتر مردم جهت نیل به اهداف انقلاب شکوهمند اسلامی و در برگزاری هرچه با شکوه‌تر آئین عبادی ـ سیاسی نماز جمعه از هیچ کوششی دریغ نورزید.
توفیقات روز افزون شما را در راستای ارشاد و خدمت به مردم مسلمان و متدین آن منطقه، از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم».

captcha