راه‌اندازی رشته تبلیغ و مشاوره تربیتی در حوزه‌های علمیه کشور‌
کد خبر: 3764841
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۲

راه‌اندازی رشته تبلیغ و مشاوره تربیتی در حوزه‌های علمیه کشور‌

گروه معارف ـ مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور به فعال کردن رشته تبلیغ و مشاوره تربیتی در حوزه‌های علمیه اشاره کرد و گفت: این رشته از سال ۹۸ در حوزه‌های علمیه راه‌اندازی می‌شوند تا طلبه‌ها از آموزش سطح تبلیغات عمومی به آموزش سطح تخصصی هدایت شوند.

راه‌اندازی رشته تبلیغ و مشاوره تربیتی در حوزه‌های علمیه کشور/مذهب امام شافعی و شیعه در کنار هم باید با وحدت همراه باشند

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام عبدالکریم بهجت‌پور، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور در همایش «طلیعه ظهور» که شامگاه گذشته، 26 آبان‌ماه در حوزه علمیه ریحانة‌النبی(س) سنندج برگزار شد، اظهار کرد: در قرآن کریم بعد از عبودیت و پرستش و اطاعت از پروردگار مسئله ایمان مطرح است و ثمره ایمان و اطمینان خاطر به پروردگار، ولایت محسوب می‌شود‌.
وی با اشاره به اینکه خداوند نزدیک به کسانی است که او را باور دارند، افزود: کسی که ولایت الله را بپذیرد تغییری در خود احساس می‌کند و روز به روز ربایش‌هایی اتفاق می‌افتد که لذت‌های آن از نوع معنوی است و میل به حیات طیبه بیشتر خواهد شد.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور عنوان کرد: باید تحول روحی خود را در پرتو ولی بیابیم چرا که ولی‌ما می‌تواند ما را در مسیر درست هدایت کند.
وی با تبریک هفته وحدت به بانوان طلبه استان کردستان بیان کرد: دشمنان همواره در تلاشند که تفرقه ایجاد کنند اما باید هوشیار و آینده‌نگر بود و اجازه ندهیم دشمن به اهداف خود دست یابد.
مذهب امام شافعی و شیعه در کنار هم باید با وحدت همراه باشند
بهجت‌پور اعلام کرد: مذهب امام شافعی و شیعه در کنار هم باید با وحدت همراه باشند و طلبه‌های حوزه‌های علمیه باید بدانند اگر با نگاه واقعی در کنار اهل سنت حضور یابند و با شفقت و مهر با اهل سنت روبرو شوند می‌توانند به این وحدت و انسجام دست پیدا کنند.
وی عنوان کرد: عده‌ای از طلبه‌های استان کردستان تصور می‌کنند کارشان مانند طلبه‌های سایر استان‌هاست درحالیکه باید بدانند به دلیل موقعیت استان و وجود اهل سنت فعالیت حوزه‌های علمیه در استان متفاوت است.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با مورد تأکید قرار دادن عبادت حضرت مریم(س) در قرآن کریم گفت: براساس آیات قرآن از سوره مریم، زن با دعا کردن و تربیت فرزند صالح می‌تواند نقش تاریخی خود را به خوبی ایفا کند.
وی به فعال کردن رشته تبلیغ و مشاوره تربیتی در حوزه‌های علمیه اشاره کردو گفت: این رشته‌ از سال‌ 98 در حوزه‌های علمیه راه‌اندازی می‌شوند تا طلبه‌ها از آموزش سطح تبلیغات عمومی به آموزش سطح تخصصی هدایت شوند.
‌بهجت‌پور عنوان کرد: حوزه‌های علمیه کشور این آمادگی را دارد تا دوره‌های آموزشی را با همکاری حوزه‌های علمیه استان برگزار و طلبه‌هایی را تربیت کند که بتوانند به مجامع زنان ترکیه و عراق اعزام شوند.
وی اعلام کرد: در تلاشیم برای اربعین سال آینده سهمی به کردستان اختصاص یابد و در بخش مشاوره موکبان اربعین از طلبه‌های کردستانی برای ورود به عرصه تبلیغات خارج از مرزها استفاده شود.
حوزه علمیه بانوان دانش‌ها را با رویکرد زنانه مورد توجه قرار دهد
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با بیان اینکه حوزه علمیه باید بتواند در درس‌ها، بحث‌ها و مطالعات رنگ و بوی زنانه را حفظ کند و دانش‌ها را با رویکرد زنانه مورد توجه قرار دهد، افزود: باید این حوزه بتواند هویتی جدا از هویت حوزه‌های علمیه آقایان داشته باشد.
وی با تأکید بر ارتقای جایگاه حوزه های علمیه در جامعه گفت: باید کاری کرد که حوزه‌های علمیه خواهران بیشتر از گذشته دیده شوند و حوزه بتواند خود را بازسازی و تقویت کند.
‌بهجت در پایان یادآور شد: شعار ما شعار مدرسه محوری است و باید کار و فعالیت از مدارس آغاز شود و در این راستا بودجه و حمایت مورد نیاز انجام خواهد شد تا در مدارس دوره‌های لازم و تخصصی برگزار شوند.
انتهای پیام

captcha