تبلیغ دین مبین اسلام بدون جهت‌گیری‌های خاص مذهبی باشد
کد خبر: 3856361
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰

تبلیغ دین مبین اسلام بدون جهت‌گیری‌های خاص مذهبی باشد

گروه اجتماعی ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: حقیقت دین همان توحید است که همه جریان‌ها و نگرش‌های اسلامی در آن خلاصه می‌شود و براین مبنا باید فراغ از جهت‌گیری‌های خاص مذهبی، تبلیغ دین مبین اسلام را پیش ببریم.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام احمد حاتمیان، مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان امروز، 20 آبان ماه در نشست صمیمی با کارکنان تبلیغات اسلامی کردستان با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات اسلامی دارای سه کلید واژه است، اظهار کرد: کلید واژه نخست، واژه سازمان است که برای شکل‌گیری آن افراد باید منسجم و مطابق با اهداف سازمان کار کنند و از جهت‌گیری و سلایق شخصی بپرهیزند.
وی با بیان اینکه در سازمان نگرش و احساسات شخصی لحاظ نمی‌شود، افزود: همه همکاران باید همسو و در کنار هم به تکاپو بپردازند و تابع فرایند کارها، برنامه‌ها و اهداف سازمان باشند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان در خصوص واژه تبلیغات عنوان کرد: سازمان تبلیغات به لحاظ اهدافی که دنبال می‌کند ساختاری هزینه‌ای دارد نه درآمدی و باید بتواند اعتبارات و منابعی جذب کند تا به اهداف خود دست یابد و برای رسیدن به این مهم باید محتوای پیام را به خوبی دریابیم و پیام را به درستی به جامعه منتقل کنیم.
وی اعلام کرد: فعالیت سازمان تبلیغات اسلامی علاوه بر طیف مسجدی و قرآنی باید برای سایر افراد جامعه که از مسجد و نمازجماعت دور هستند نیز برنامه‌ریزی شود.
حجت‌الاسلام حاتمیان با بیان اینکه در تبلیغ دین به دنبال اثرگذاری، تغییر درنگرش، احساسات و رفتار هستیم، افزود: شاید خروجی فعالیت‌های تبلیغی برای ایجاد این تغییرات محسوس نباشد اما با ارزیابی شاخص‌های کیفی و آمارگیری از وضعیت موجود و مطابقت آن با وضعیت بعد از اجرای فعالیت‌های تبلیغی می‌توانیم به میزان اثرگذاری آن نیز برسیم.
وی سومین کلیدواژه‌ی تشکیلاتی که در آن کار می‌کنیم را «اسلام» برشمرد و بیان کرد: محتوای تبلیغات ما باید دین، باورهای دینی، تکالیف دینی و شریعت اسلام باشد چرا که در طول تاریخ انسان‌های با فضیلت و ارزشمندی مامور تبلیغ پیام دین بوده و هستند بنابراین سلوک رفتاری، منش و شخصیت برای کسانی که در تشکیلات سازمان تبلیغات اسلامی کار می‌کنند باید متفاوت با سایر افراد جامعه باشد تا بتوانند فراغ از هر جهت‌گیری خاص مذهبی برای تبلیغ اسلام بکوشند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان با اشاره به مصاحبه اوریانافالانچی با امام راحل ادامه داد: وقتی این خبرنگار از امام پرسید پیام انقلاب شما چیست امام فرمود «توحید» بنابراین حقیقت اسلام همان توحید است که تمام جریان‌ها و نگرش‌های اسلامی در آن قرار می‌گیرند.
وی با بیان اینکه همه ما مسلمان هستیم و نگاه جنسیتی و مذهبی را نباید موردتوجه قرار دهیم، یادآور شد: نیاز است همه ما رفتارهایمان اسلام مدارانه و اسلام گرایانه باشد و برمبنای صداقت و رفاقت به کار و تعهدات خود عمل کنیم.
یادآور می‌شود؛ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان، 19 آبان ماه جاری با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و جمعی از مسئولان استانی به عنوان مدیرکل جدید تبلیغات اسلامی کردستان معرفی شد و امروز در نخستین روز کاری خود ضمن دیدار با کارکنان تبلیغات اسلامی استان نشست‌هایی با کارشناسان مختلف این اداره‌کل برگزار کرد.

انتهای پیام
captcha