جامعه روحانیت برای تحقق تمدن اسلامی سازمانی حرکت کند
کد خبر: 3925988
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶

جامعه روحانیت برای تحقق تمدن اسلامی سازمانی حرکت کند

معاون امور حوزه‌های علمیه بانوان استان کردستان با اشاره به اينكه طلاب و روحانیون علمداران و خواص جامعه هستند و باید زمینه‌ساز فرمایشات و کلام مقام معظم رهبری باشند، اظهار کرد: باید جامعه روحانیت، سازمانی حرکت کند چراکه مدیریت تمدن اسلامی به دست جامعه روحانیت است.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام واحدی، معاون امور حوزه‌های علمیه بانوان استان کردستان، در بیست‌و‌دومین جلسه شورای هماهنگی نهادهای عالی حوزوی استان کردستان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: رشادت‌ها و ایثارگری‌های دوران دفاع مقدس که با رهبری امام خمینی(ره) دنیا را فرا گرفت و عطر و بوی شهید و شهادت را زنده کرد، فراموش نخواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه صبر، تحمل و پایداری در صبر یکی از آموزه‌های صریح قرآن کریم است، افزود: در این راستا ما باید در کنار صبر و ایستادگی در برابر مشکلات دیگران را نیز تشویق به این امر کنیم.

واحدی ارتباط با امام زمان را یکی از رسالت‌های روحانیون و طلاب دانست و تأکید کرد: مؤمنان باید همواره منتظر فرج امام زمان باشند و انتطار فرج را به دیگران یادآوری کنیم.

وی اعلام کرد: ارتباط با مؤمن یک ضرورت برای تمدن نوین اسلامی است و همچنین ارتباط و تعامل بین مؤمنان جزء وظایف مسلمین در این دوران حساس از تمدن بشری است.

واحدی با اشاره به اینکه طلاب و روحانیون علمداران و خواص جامعه هستند و باید زمینه‌ساز فرمایشات و کلام مقام معظم رهبری باشند، ادامه داد: باید جامعه روحانیت، سازمانی حرکت کند چراکه مدیریت تمدن اسلامی به دست جامعه روحانیت است.

وی با تأکید بر اینکه امروز ما بیش از هر زمانی نیازمند تحمل سختی‌ها و مشکلات هستیم، بیان کرد: حوزه و روحانیت در این دوران باید اجتماع و اندیشه مردم را رهبری و مدیریت کنند.

واحدی یادآور شد: امیدواریم با همفکری با اداره و سازمان‌های مرتبط بتوانیم شاهد حرکت معنوی و اخلاقی حوزه‌ها در استان باشیم و بی‌گمان هر گاه که حوزه و حوزویان در کنار همدیگر قرار گیرند، مدیریت اخلاقی و فرهنگی افزایش پیدا می‌کند.

ضرورت گفت‌وگوی طلبگی

حجت‌الاسلام محمود صفی‌زاده، مدیر حوزه علمیه خواهران کردستان، در ادامه این نشست با اشاره به ضرورت تشکیل نشست هم‌اندیشی مشترک با دستگاه‌های مرتبط با حوزه اظهار کرد: در این نشست باید گفت‌وگوی طلبگی با موضوع رسالت حوزه‌‌های علمیه در اولویت قرار گیرد.

وی افزود: خوشبختانه دیگر سازمان‌ها و ادارات تعامل خوبی با نهادهای حوزوی داشته و دارند و اداره تبلیغات اسلامی استان کردستان و با حوزه‌های علمیه استان کردستان همسو بوده‌اند.

حوزه دچار یکنواختی و روزمرگی شود

حجت‌الاسلام احمد حاتمیان، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان اظهار کرد: اگر بخواهیم حوزه‌هایی با پتانسیل بالا داشته باشیم باید هدفمند حرکت کنیم و نباید حوزه‌ها دچار یکنواختی و روزمرگی شوند. اگر طلبه بخواهد در جامعه موفق باشد باید به زبان جامعه‌‌شناسی صحبت و ارتباط‌‌گیری کند و اگر زبان جامعه را یاد نگیرد بی‌گمان موفق نخواهد بود، چرا که امروزه از جامعه باسوادی دارا هستیم و طلاب و مبلغان موظف هستند، اطلاعات خود را بالا ببرند و باید با تمامی جریان‌های فکری آشنایی کافی داشته باشند، به ویژه در کردستان که شرایط خاصی دارد.

وی بیان کرد: طلاب کردستان به دلیل خاص بودن شرایط استان حداقل باید دو واحد فرق و ادیان را بگذرانند تا به شرایط خاص تبلیغی در کردستان احاطه داشته باشند. طلاب بایدشیوه رفتار ائمه با مردم و مذاهب دیگر را فرا گیرند و به فرموده رهبر معظم انقلاب طلاب و روحانیون باید در استان‌ها معارف اهل بیت(ع)را نشر دهند تا بی‌احترامی به مذاهب صورت نگیرد.

حرکت سازمانی به سمت مدیریت تمدن اسلامی

علی‌اصغر دریایی، دبیر شورای هماهنگی نهادهای حوزوی کردستان، اظهار کرد: پیشگام بودن طلاب و روحانیت و حرکت سازمانی به سمت مدیریت تمدن اسلامی مستلزم ‌سه حرکت رصد و شناسایی عناصر و مجموعه‌ها، توانمندسازی و عمل کردن به صورت شبکه‌ای است.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های مدون برای طلاب و روحانیون افزود: غیر از توانمندکردن طلاب باید به فکر خانواده‌های آنها نیز باشیم و برنامه‌های دقیق و مدون را برای آن‌ها برگزار کنیم.

دریایی در پایان یادآور شد: برآیند رصد ما برای استان سه مسئله اساسی تربیت، خانواده و انقلاب اسلامی است که طلاب و روحانیت باید به آن توجه و اهتمام داشته باشند.

انتهای پیام
captcha