فعالیت ۷ حوزه علمیه خواهران در کردستان
کد خبر: 3948422
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱

فعالیت ۷ حوزه علمیه خواهران در کردستان

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان کردستان از فعالیت هفت حوزه علمیه خواهران در استان کردستان خبر داد و گفت: از این تعداد در ۶ حوزه سطح 2 و در سه حوزه سطح 3 برای طلبه‌های علوم دینی تدریس خواهد شد.

خدیجه رستمی، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان کردستان، در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: حوزه‌های ‎علمیه در کردستان با رویکرد تربیت نیروهای خبره، آشنا به مبانی دینی، مذهبی و مسائل روز و ترویج اخلاق‌مداری و اخلاق‌محوری در سطح استان کردستان فعالیت می‌کنند.

وی از فعالیت هفت حوزه علمیه خواهران در استان کردستان خبرداد و افزود: از این تعداد در شش حوزه سطح دو و در سه حوزه سطح سه برای طلبه‌های علوم دینی تدریس خواهد شد.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان کردستان به فعالیت حوزه علمیه خواهران در شهرستان‎‌های سنندج، سقز، قروه، بیجار، سریش‌آباد اشاره و بیان کرد: در حوزه‌های علمیه سطح سه در سنندج رشته کلام اسلامی، در قروه رشته‌های کلام اسلامی، مشاوره با رویکرد اسلامی و تفسیر علوم قرآنی و در بیجار رشته تفسیر علوم قرآنی تدریس می‌شود.

وی به تربیت مبلغان قرآنی در سطح حوزه‌های علمیه خواهران اشاره کرد و افزود: از آغاز آموزش در حوزه‌های علمیه به صورت سطح‌بندی شده آموزش علوم قرآنی به طلاب علوم دینی آغاز شده و تا پایان سطح تحصیلات طلبه‌های حوزه علمیه به صورت تخصصی علوم قرآنی را فرا می‌گیرند.

رستمی یادآور شد: بعد از پایان تحصیلات این طلاب علوم دینی با عنوان مبلغ قرآنی اقدام به برگزاری جلسات و کلاس‌های آموزش قرآنی می‌کنند و با تفسیر آیات قرآن به تبلیغ دین و امور قرآنی در سطح جامعه می‌پردازند.

انتهای پیام
captcha