تأثیر مشارکت حداکثری در انتخابات بر وحدت و یکپارچگی ملت ایران
کد خبر: 3976169
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳
انتخابات ۱۴۰۰، اخلاق در حکمرانی دینی/ ۱

تأثیر مشارکت حداکثری در انتخابات بر وحدت و یکپارچگی ملت ایران

نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری به تأثیرگذاری مشارکت حداکثری در انتخابات بر وحدت و یکپارچگی ملت ایران اشاره و اظهار کرد: حضور گسترده در پای صندوق رأی پیام وحدت و اتحاد ملت ایران و دوری از تفرقه و نفاق را به جهانیان می‌رساند.

ماموستا فایق رستمی، نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: آیات قرآن کریم به صراحت به اهمیت موضوع انتخابات اشاره دارد و خداوند متعال در آیات قرآن کریم همگان را به مسئله شور و مشورت و تدبیر دعوت می‌کند.

وی افزود: مسئله مشورت، شور و تدبیر از دیدگاه خداوند متعال از جایگاه متعالی برخوردار است تا جایی که آن را همراه اصول مبارک دین اسلام بعد از کلمه شهادتین آورده است.

نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه 38 سوره مبارک شوری که می‌فرماید: «وَالَّذِينَ اسْتَجَابُوا لِرَبِّهِمْ وَأَقَامُوا الصَّلَاةَ وَأَمْرُهُمْ شُورَى بَيْنَهُمْ وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ يُنْفِقُونَ؛ و كسانى كه [نداى] پروردگارشان را پاسخ [مثبت] داده و نماز برپا كرده‏‌اند و كارشان در ميانشان مشورت است و از آنچه روزيشان داده‏‌ايم انفاق مى‌كنند»، افزود: خداوند متعال در این آیه شریفه قرآن به سه اصل مهم اقامه نماز، مشورت و احسان و نیکی اشاره شده است.

وی ادامه داد: بر اساس این آیه قرآن کریم مسئله شرکت در انتخابات و همان شور و مشورت از دیدگاه قرآن کریم یک امر و دستور الهی بوده است چراکه در این آیه ملاک برای برگزیده شدن و برتری انسان بعد از نماز، مشورت عنوان شده است.

ماموستا رستمی افزود: شرکت مردم در انتخابات نشان دهنده مردم‌سالاری دینی، وحدت، اتحاد و یکپارچگی ملت ایران اسلامی بوده است و این حضور یک مسئله مهم برای افراد جامعه محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه انتخابات یک مسئله شخصی و طایفه‌ای نبوده به اهمیت شرکت گسترده مردم در انتخابات اشاره کرد و افزود: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات آزادی، حریت، یکدلی، عدالت، توسعه اقتصادی، رونق تولید، عمران و آبادانی، رشد بصیرت و سطح آگاهی و نظارت مردم بر دولت و مسئولان و از همه مهم‌تر حفظ انقلاب و خون هزاران شهید انقلاب را به دنبال دارد. محافظت از امنیت و آسایش کشور و رساندن کشور به قله‌های ترقی و تعالی از لحاظ اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، نظامی و دفاعی از دیگر آثار و برکات حضور گسترده در انتخابات است.

وی با تأکید بر اینکه مشارکت حداکثری، ریاست جمهوری را به تحرک در برابر امانت و رأی مردم وامی‌دارد، بیان کرد: این مشارکت گسترده پیامد یأس و ناامیدی و شکست توطئه‌های دشمنان را به دنبال خواهد داشت.

ماموستا رستمی به تأثیرگذاری مشارکت حداکثری در انتخابات بر وحدت و یکپارچگی ملت ایران اشاره و اظهار کرد: حضور گسترده در پای صندوق رأی پیام وحدت و اتحاد ملت ایران و دوری از تفرقه و نفاق را به جهانیان می‌رساند و نشان می‌دهد که ملت ایران برای حفظ مملکت، توسعه اقتصادی و رشد جامعه با هم متحد هستند.

وی با اشاره به اهمیت وحدت و یکپارچگی از دیدگاه دین اسلام افزود: خداوند با تأکید فراوان بر برپایی نماز جماعت، حج و سایر امور دینی به صورت دسته جمعی میزان و اهمیت وحدت و یکپارچگی را بر مسلمانان مشخص می‌کند و این اتحاد و وحدت دشمنان را ناامید می‌کند.

امام‌جمعه سنندج حضور وحدت‌آفرین را لازمه حفظ اقتدار ملی دانست و گفت: شرکت گسترده در انتخابات نشان می‌دهد که مردم با کشور و نظام خود یکی بوده و سر تسلیم در برابر دین اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی پایین آورده‌اند. زمانی که مردم پای صندوق‌های رأی حضور یافتند رئیس‌جمهور و دولت آینده نیز برای حفظ امانت مردم باید به صورت کارآمدتر در مسیر حل مشکلات جامعه، بیکاری جوانان و پرکردن سفره خالی افراد ضعیف جامعه گام بردارد.

ماموستا رستمی بیان کرد: مسئله اقتصاد، بیکاری و معیشت از دغدغه‌های اصلی افراد جامعه است و مردم از فرد منتخب خود انتظار دارند که با رونق به بخش اقتصاد زمینه رفع این مشکلات جامعه را فراهم کند.

وی با اشاره به وظایف رئیس‌جمهور در قبال مردم افزود: اگر ملت ایران صبورانه با دست خالی در برابر رژیم ستم‌شاهی، هشت سال جنگ تحمیلی و تحریم‌های ظالمانه دشمنان ایستادگی کردند، به خاطر ایمان، پایبندی به ارزش‌های والای اسلام بوده است که رئیس‌جمهور با در نظر گرفتن این امور باید برای رفع مشکلات کشور برنامه‌ریزی کند.

ماموستا رستمی در پایان یادآور شد: در این راستا ما باید با حضور حداکثری در انتخاباتی که الهام گرفته از قرآن و حدیث بوده و خداوند متعال این وظیفه را برعهده مردم گذاشته است، افرادی را انتخاب کنیم که صالح، صادق، امانتدار، غم‌خوار، مفید، آگاه به درد و رنج مردم، عادل و مورد اعتماد و دلسوز مردم باشند.

انتهای پیام
captcha