مراسم ایام محرم در بیجار با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود
کد خبر: 3986169
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹

مراسم ایام محرم در بیجار با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار با اشاره به اینکه در سال جاری مراسم عزاداری حسینی در این شهرستان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود، بیان کرد: روحانیون و وعاظ در ایام ماه محرم به برگزاری نماز اول وقت تأکید داشته باشند.

حجت‌الاسلام جلیل مختاری‌نیا، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: نهضت عاشورا یكی از نهضت‌های بزرگ و انسان‌ساز اسلام است.

وی سیره و روش زندگی پیامبران و امامان را بهرتین شیوه برای فراگیری آموزه ‌های دینی دانست و افزود: با بهره‌گیری از سیره و روش پیامبران و امام زمینه‌ساز شناخت و معرفت نسبت به قدرت لایزال الهی خواهد شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار یكی از راه‌ های نزدیكی به اهل بیت(ع) را سوگواری و گریه كردن بر مصائب پیش آمده برای آنان دانست و بیان کرد: معارف اهل بیت(ع) به ویژه حوادث كربلا برای مردم باید تشریح و تبیین شود و در این راستا ایام محرم بهترین فرصت برای افزایش معرفت در دین است.

وی به اهمیت اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و ادامه داد: ایام ماه محرم فرصت مناسبی برای احیای امر به معروف و نهی از منکر است و باید از فرصت‌های این ماه نهایت بهره را برد.

حجت‌الاسلام مختاری‌نیا به اهمیت تبدیل امر به معروف و نهی از منکر به‌عنوان یک فرهنگ در جامعه تأکید کرد و گفت: باید با استفاده از تبلیغات مثبت و فضاسازی فرهنگی این دو فریضه الهی را در جامعه اشاعه داد.

وی نقش روحانیون در اشاعه فرهنگ حسینی را مهم و اساسی دانست و افزود: روحانیون و ذاکرین اهل بیت(ع) با فراهم کردن بستر مناسب باید فضائل اهل بیت(ع) را به گوش مردم برسانند.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار به اعزام ۲۱۰ مبلغ در دهه اول ماه محرم‌ به مناطق مختلف شهرستان اشاره و اظهار کرد: این مبلغان به تمام نقاط شهرستان و روستاهای دور دست و کم جمعیت نیز اعزام خواهند ‌شد.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری مراسم عزاداری حسینی در جای جای این شهرستان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود، بیان کرد: روحانیون و وعاظ در ایام ماه محرم به برگزاری نماز اول در دسته‌جات عزاداری تأکید کنند.

حجت‌الاسلام مختاری‌نیا بر فراهم کردن زمینه‌های و ظرفیت‌های تبلیغ ارزش‌های دینی و مذهبی در این ایام تأکید کرد و گفت: مبلغان با تلاش خود زمینه‌های تبلیغی بیشتری را در این ایام فراهم می‌کنند.

وی با اشاره به نزدیک شدن به ایام ماه محرم و آغاز سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) یادآور شد: در برنامه‌های ماه محرم باید تبیین اهداف عاشورا و شخصیت حضرت زینب کبری در اولویت قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha