مسجد؛ سنگر رزمندگان جبهه نرم
کد خبر: 3992583
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸

مسجد؛ سنگر رزمندگان جبهه نرم

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان کردستان گفت: امروز مسجد، سنگر بزرگ اجتماعات رزمندگان جبهه نرم اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اعتقادی اسلام در برابر کفار و استکبار جهانی است.

به گزارش ایکنا از کردستان، کامل گلباغی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان کردستان در همایش روز جهانی مسجد و تجلیل از فعالان ارکان مساجد شهرستان سنندج که امروز، یکم شهریورماه در مسجد حضرت خدیجه(س) برگزار شد، اظهار کرد: مسجد حلقه وصل زمین و آسمان است و با سجده در برابر عظمت حق تعالی انسان را به اوج بندگی و کمال انسانی و عزت جاودانه می‌رساند.

وی افزود: مسجد به عنوان اولین مرکز حکومت اسلامی قرار گرفت تا تکامل و سعادت بشر را در همه ابعاد فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، علمی، اقتصادی و غیره در سایه هدایت‌ها و رهبری‌های برگزیده باری‌تعالی، حضرت خاتم الانبیا به ارمغان آورد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان کردستان بیان کرد: مسجد مهم‌ترین پایگاه سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، دینی و اعتقادی انقلابیون در نهضت عاشورایی حضرت امام(ره) و سنگر اجتماعات عظیم و رفیع رزمندگان جبهه توحید در هشت سال دفاع مقدس بوده است.

وی ادامه داد: امروز این بیت جامع‌الاطراف الهی سنگر بزرگ اجتماعات رزمندگان جبهه نرم اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اعتقادی اسلام در برابر کفار و استکبار جهانی است. مسجد پایگاهی است که سعادت دنیا و آخرت را به دلدادگان خود تضمین می‌کند و بسیجیان پایگاه‌های بسیج به عنوان مجاهدان عرصه جهاد کبیر و رزمندگان با بصیرت جبهه نرم، مساجد را مرکز هدایت، حمایت و خدمات مؤمنانه به آحاد جامعه قرار داده‌اند تا از جایگاه رفیع آن به عنوان اولین مرکز فرماندهی حکومت اسلامی صیانت و حفاظت شود.

عبادت؛ مسیر رسیدن به تکامل انسان

حسن عسگری، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سنندج در ادامه این مراسم با اشاره به اینکه هدف از خلقت انسان رشد و تکامل معنوی انسان است و راه رسیدن این تکامل عبادت پروردگار متعال است، افزود: عبادت مسیر رسیدن به تکامل انسان است و مساجد بهترین مکان و پایگاه برای عبادت پروردگار است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: مسجد در تأمین امنیت فردی و اجتماعی جامعه نقش دارد و امنیت و آرامش را در جان و نهاد افراد جامعه تثبیت می‌کند و برای رسیدن به این امنیت روش‌هایی وجود دارد که تقویت روحیه معنوی و ارتقای سطح معنوی جامعه از این روش‌ها است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سنندج با اشاره به اینکه مساجد می‌تواند مکان مؤثری برای پر کردن اوقات فراغت افراد به‌ویژه نوجوانان و جوانان باشد، بیان کرد: ریشه‌کن کردن ناهنجاری‌های اخلاقی، بازدارندگی جامعه از جرم و جنایت و تربیت همسایگان سالم نیز از دیگر کارکردهای مساجد به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه مسجد می‌تواند خلأهای مادی و معنوی جامعه را پر کند، اضافه کرد: مسجد در عصر پیامبر اکرم(ص) نقش‌های زیادی ایفا می‌کرد که اجرای آموزش‌های نظامی و دینی و آماده سازی برای جهاد در راه خدا در مساجد از جمله این نقش‌ها بود.

یادآور می‌شود؛ در پایان این مراسم فعالان ارکان مساجد شهرستان سنندج و فعالان کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کردستان تجلیل شدند.

انتهای پیام
captcha