برگزاری همایش «پرچمداران وحدت» در بانه
کد خبر: 4006593
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱

برگزاری همایش «پرچمداران وحدت» در بانه

همایش «پرچمداران وحدت» با حضور علما و روحانیون تشیع و تسنن به مناسبت گرامیداشت هفته وحدت شامگاه گذشته، 27 مهرماه در شهرستان بانه برگزار شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان شامگاه گذشته، 27 مهرماه در همایش «پرچم‌داران وحدت» که در شهرستان بانه برگزار شد، اظهار کرد: از عوامل بقای جامعه انسانی صبر و تواصی به صبر بوده است و هر اجتماع برخوردار از این دو صفت همواره موفق خواهند بود.

وی افزود: انسان‌های خداپرست و متدین همواره از تقوا و عمل صالح برخوردارند و در زندگی خویش نعمات خداوند را شکر می‌کنند و این کار نشان از صالح بودن فرد دارد.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان بیان کرد: جامعه اسلامی نیازمند رعایت حق است و باید تعامل همه ما با همدیگر دور از هرگونه خشونت و تنگ‌نظری باشد و در امور زندگی همواره صبر را پیشه راه خود کنیم. یکی از اصلی‌ترین وظایف روحانیون این است که راه و روش رسول اکرم(ص) را زنده کنند و همواره مردم را در برابر ناملایمات روزگار به صبر و استقامت دعوت کنند.

حجت‌الاسلام پورذهبی در پایان یادآور شد: دشمن از هر روزنه‌ای برای ضربه زدن به وحدت مسلمین استفاده می کند و در این راه اشتباه‌های گذشته جهان اسلام را پررنگ می‌کند، لذا برای رهایی از توطئه‌های ننگین دشمن باید همواره در مسیر ولایت و رهبری حرکت کنیم.

وحدت لازمه رسیدن به پیشرفت است

حجت‌الاسلام سعید عسکری، مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور نیز در این همایش اظهار کرد: امام امت و رهبر معظم انقلاب همواره بر وحدت تأکید فرموده و لازمه پیشرفت و رسیدن به پله‌های رشد را توجه به وحدت عنوان فرموده‌اند.

وی افزود: گاهی برخی گله‌مندی‌ها از سوی علما و روحانیون در مورد عدم استفاده از ظرفیت‌شان در برنامه‌های رسانه‌ای وجود دارد که قابل قبول نیست. همواره این موضوع مطرح می‌شود که رسانه ملی در استان کردستان در ایام مختلف تنها از ظرفیت چند روحانی و ماموستا استفاده می‌کند و به دیگر عزیزان چندان توجهی ندارد، اما بخش قابل توجیه این مهم ناشی از عدم استقبال خود روحانیون و ماموستایان از دوربین صدا و سیما و تریبون رسانه‌هاست.

حجت‌الاسلام عسکری افزود: ما در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور این آمادگی را داریم که با استفاده از تمام توان و ظرفیت‌ها از توان علمی و دینی علما و روحانیون در برنامه‌های رسانه بهره‌گیری شود.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در پایان یادآور شد: با وجود اعلام موضوعات مختلف به شهرستان و استقبال اولیه‌ای که از سوی علما برای شرکت در برنامه‌های رسانه‌ای می‌شود، اما در نهایت تنها عده‌ای محدود حاضر به قرار گرفتن جلوی تریبون صدا و سیما می‌شوند.

انتهای پیام
captcha