نتیجه تفرقه جز ضرر و خسران نیست
کد خبر: 4006679
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۳

نتیجه تفرقه جز ضرر و خسران نیست

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با اشاره به اینکه قرآن، دین، پیامبر(ص)، حب اهل بیت(ع) و معاد وجوه اشتراک و عوامل وحدت اسلامی است، گفت: باید این وجوه اشتراک را تقویت کنیم چراکه از تفرقه جز ضرر و خسران سودی نخواهیم برد.

به گزارش ایکنا از کردستان، سردار سیدصادق حسینی، فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان امروز، 28 مهرماه در همایش وحدت که با حضور روحانیون و علمای سنی و شیعه استان کردستان در سالن شهدای سپاه برگزار شد، با تبریک هفته وحدت و میلاد رسول اکرم(ص)، اظهار کرد: در زمانی که جهل و خرافات بر منطقه مستولی بود، پیامبر اکرم(ص) انسان را به انسانیت حقیقی بازگرداند و ما تا امروز از این نعمت استفاده می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه ما همه با هم و برای یک هدف مشترک تلاش می‌کنیم که این هم هزینه‌هایی برای ما داشته و شهدای زیادی را تقدیم کرده‌ایم، افزود: رهبری در عصر حاضر منادی وحدت و پرچمدار مسلمانان بوده و ما از این نعمت برخوردار هستیم.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان بیان کرد: پیامبر(ص) تلاشی را آغاز کرد که امروز جمعیت میلیاردی حال حاضر از آن بهره می‌برند. کلام شیوای ایشان در آن زمان بر همه برتری داشت، جلوه شخصیت پیامبر(ص) ایدئولوژی فرهنگی در جهان بوجود آورد و موجب شد که انسان‌ها،‌ اقوام و ملل‌های مختلفی به دین اسلام گرویدند. پیامبر اسلام(ص) پس از ورود به مدینه با ایجاد عقد اخوت و برادری بین مهاجران زمینه‌ساز وحدت اسلامی شد که تا امروز چراغ راهنما و مشکل‌گشای مسلمانان جهان شده است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با اشاره به اینکه پیامبر وحدت و یکپارچگی را سرلوحه خود قرار داد، گفت: قرآن، دین، پیامبر(ص)، حب اهل بیت(ع) و معاد وجوه اشتراک و عوامل وحدت اسلامی است که باید این وجوه اشتراک را تقویت کنیم چراکه از تفرقه جز ضرر و خسران سودی نخواهیم برد.

وی با بیان اینکه شعار انگلیس این است که بین گروه‌های مختلف و مذاهب تفرقه بیندازند و حکومت کند، اظهار کرد: اخلاق نیکو سیره پاک پیامبر(ص) و شیوه عمل ایشان عامل جذب به دین اسلام بود که باید از همین ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کنیم. ندای وحدت در دنیا گران جا افتاده است که نباید آن را ارزان شکست، چراکه استکبار به دنبال اختلاف‌افکنی و بزرگ‌کردن شکاف‌های جزئی است.

حسینی افزود: برشمردن سیاست‌های جمهوری اسلامی به عنوان ام‌القرای جهان اسلام برای جوانان و نوجوانان کاری بس مهم است چرا که دشمن به دنبال انحراف این دو قشر از جامعه اسلامی است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان خطاب به روحانیون گفت: روحانیون از جایگاه والایی بین مردم برخوردارند و لباس پیامبر بر تن دارند که این ارزشمند است و باید از این ظرفیت گران‌بها استفاده کنید و مسائل را تبیین و تشریح کنیم. مأموریت و رسالت ما بزرگ است چون پرچمدار عدالت، دفاع از مظلومان و محور مقاومت هستیم و طبیعتاً دشمنان بزرگی داریم؛ لذا مأموریت علما فراتر از مرزهای جغرافیایی و فیزیکی است.

حسینی در پایان یادآور شد: هفته وحدت فرصت خوبی برای تبیین اهمیت و ضرورت وحدت در جامعه است که باید از این فرصت بخوبی استفاده کنیم.

انتهای پیام
captcha