موانع تحقق وحدت اسلامی مرتفع شود
کد خبر: 4007349
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵

موانع تحقق وحدت اسلامی مرتفع شود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان رجوع به سیره نبوی را مهم‌ترین عامل وحدت در دنیای امروز معرفی کرد‌ و گفت: سوءتفاهم‌ بین فرقه‌های مذهبی، برگزاری جلسات و محافل وحدت‌شکن و نگرش‌های متحجرانه از جمله موانع تحقق وحدت اسلامی است که باید برطرف شود.

حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان، در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، ضمن تبریک ایام هفته وحدت، ولادت با سعادت پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) اظهار کرد: اوج آرمان‌خواهی از انقلاب اسلامی ساختن تمدن اسلامی و وصول به تمدن مهدوی است.

وی با تأکید بر اینکه برای رسیدن به چنین آرمانی باید ملزومات آن تأمین شود، افزود: مهم‌ترین عامل مهم و قدرت‌آفرین برای رسیدن به چنین آرمانی «وحدت اسلامی» خواهد بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان بیان کرد: وحدت در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی پیامدهایی همچون استقلال و خودکفایی و عزتمندی مسلمین و ناکامی قدرت‌های استکباری را در پی دارد.

وی به مهم‌ترین موانع و چالش‌های تحقق وحدت اشاره کرد و افزود: سوءتفاهم‌ها بین فرقه‌های مسلمین برگزاری برخی جلسات و محافل وحدت‌شکن و نگرش‌های متحجرانه، همچنین نقش‌آفرینی دشمنان در فتنه‌انگیزی و ایجاد تفرقه بین مسلمانان از جمله موانع و چالش‌های تحقق وحدت بوده است.

حجت‌الاسلام سادات وجود نازنین نبی مکرم اسلام و رجوع به سیره نبوی را مهم‌ترین عامل ایجاد وحدت در دنیای امروز معرفی کرد و گفت: در این راستا همگی باید تمام تلاش خود را برای بهره‌گیری از این وجود معنوی جهان اسلام به کار گیریم.

وی ضمن برشمردن گونه‌شناسی مفهوم وحدت و اشاره به انواع آن از دیدگاه متفکران از جمله وحدت مطلق، وحدت مصلحتی و وحدت معقول افزود: در استان کردستان شاهد وحدتی معقول و منطقی می باشیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان یادآور شد: بر پایه اشتراکات دینی روابط گرم خانوادگی و فامیلی حول ازدواج گسترده بین آقایان و بانوان اهل سنت و تشیع، عشق و ارادت ویژه به اهل بیت(ع) و خاندان پاک و مطهر پیامبر گرامی اسلام، ولایتمداری و عشق و علاقه وافر مردم این خطه به امام و رهبری و آرمان‌های مقدس نظام اسلامی، نام‌گذاری فرزندان خود با اسامی ائمه اطهار، علاقه شدید به زیارت کربلای معلی و مشهد مقدس و‌‌ ده‌ها نمونه دیگر از جلوه‌های این وحدت است که در نوع خود در سطح کشور و منطقه مثال‌زدنی و کم نظیر است.

انتهای پیام
captcha