دانشگاه مذاهب اسلامی سنندج با اقلیم کردستان عراق ارتباط برقرار کند
کد خبر: 4017664
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
حجت‌الاسلام شهریاری:

دانشگاه مذاهب اسلامی سنندج با اقلیم کردستان عراق ارتباط برقرار کند

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تأکید بر اینکه دانشگاه مذاهب اسلامی سنندج باید بتواند ارتباط خود را با اقلیم کردستان عراق برقرار کند گفت: نشان دهیم که کشورهای اسلامی با برقراری تعامل علمی، فرهنگی و اجتماعی در کنار هم زندگی می‌کنند.

دیدار دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با دانشجویان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید شهریاری، دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، امروز، ۱۰ آذرماه در دیدار با مسئولان و دانشجویان دانشگاه مذاهب اسلامی شعبه سنندج اظهار کرد: مسلمانان با پیروی از آموزه‌های دینی و احادیث نبوی در طول زندگی خود باید همواره درصدد تحصیل و طلب و تکمیل علم خود باشد.

وی با اشاره به اینکه طلب علم غریزه‌ای است که در وجود هر انسانی قرار گرفته است، افزود: دانشگاه مذاهب اسلامی را به این دلیل تأسیس کردیم تا پلی بین فرهنگ و تمدن اسلامی و فرهنگ و تمدن ایرانی باشد و بتوانیم دانشمندانی را تربیت کنیم که باعث رشد و توسعه جامعه و کشور شوند. افتخار ما این است که استان کردستان در مرز و بوم سبز رنگ جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و علمای بزرگی در استان کردستان تربیت شده است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه قوم کُرد شهدای بسیاری تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده و مجاهدت‌های بسیاری در استان کردستان برای حفظ نظام صورت گرفته است، افزود: اگر مجاهدت‌های علما و مردم کردستان نبود امروز ما شاهد کردستانی که تحت لوای نظام مقدس انقلاب اسلامی در حال تبلیغ و ترویج دین اسلام است، نبودیم.

حجت‌الاسلام شهریاری ادامه داد: در استان کردستان شاهد همزیستی مسالمت‌آمیز شیعه و سنی هستیم و مشاهده می‌کنیم آنچه در کشورهای دیگر آمال بوده در کشور ما برقرار است.

وی با اشاره به اینکه یکی از اقوامی که در طول انقلاب اسلامی از خود فرهیختگی و مجاهدت نشان داده، قوم کُرد است، افزود: قوم کُرد یکی از افتخارات انقلاب اسلامی است چراکه علی‌رغم تمام توطئه‌های دشمنان با وجود مجاهدت‌های مردم کُرد، شیعه و سنی در کنار هم زندگی مسالمت‌آمیز دارند و در زمینه شکوفایی اقتصادی و عدالت اجتماعی همواره پیشگام بوده‌اند. در تلاشیم تا در سفر به استان کردستان فرصت‌ها را برای توسعه علم و دانش و گسترش اتحاد و یکدلی بین شیعه و سنی را تثبیت کنیم و موجبات توسعه بیش از پیش آن را در استان فراهم کنیم.

حجت‌الاسلام شهریاری یادآور شد: امیدواریم دانشگاه مذاهب اسلامی سنندج بتواند ارتباط خود را با اقلیم کردستان عراق برقرار کند و موجبات تعامل بین کردستان ایران و اقلیم کردستان شود و نشان دهیم که کشورهای اسلامی با برقراری تعامل علمی، فرهنگی و اجتماعی در کنار هم زندگی می کنند.

فارغ‌التحصیلی ۲۰۰ دانشجو در دانشگاه مذاهب اسلامی

عثمان یوسفی، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در این دیدار اظهار کرد: دانشگاه مذاهب اسلامی شعبه سنندج از سال ۸۹ فعالیت خود را در استان کردستان آغاز کرده است و در حال حاضر ۲۰۰ نفر در فقه شافعیه فارغ‌التحصیلی داریم و در فقه امامیه نیز تعدادی فارغ‌التحصیل داریم و در رشته علوم قرآن و حدیث در حال حاضر به دلیل استقبال کم دانشجو نداریم.

وی به آزمون کارشناسی ارشد برای طلاب و روحانیون اشاره کرد و افزود: در این رشته هم ۳۷ طلاب تسنن و تشیع را جذب کرده‌ایم که ۲۶ نفر فارغ‌التحصیلی شده و مابقی در حال تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی شعبه سنندج یادآور شد: امیدواریم این سفر موجب ارتقای علمی، پژوهشی و ساختاری دانشگاه مذاهب اسلامی شعبه سنندج شود.

انتهای پیام
captcha