فقر و تبعیض؛ دو مشکل اصلی کشور
کد خبر: 4017815
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۲

فقر و تبعیض؛ دو مشکل اصلی کشور

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: با وجود گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی و تمام تلاش‌های صورت گرفته در دو زمینه رفع فقر و تبعیض در جامعه توفیق زیادی نداشته‌ایم و همین امر به دسیسه‌ای برای دشمنان تبدیل شده است.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در همایش طلاب، روحانیون، نخبگان حوزه و دانشگاه و بانوان فرهیخته کردستان که امروز، 10 آذرماه در سالن اجتماعات مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد، اظهار کرد: ملت ایران در سایه نظام مقدس انقلاب اسلامی به دو دارایی دست یافتند؛ اولین دارایی که در سایه مجاهدت، ایثار، فداکاری و تلاش ملت ایران حاصل شد، دولت و دومین نعمت امنیت بوده است.

وی با اشاره به اینکه کشورهای همسایه لبنان، پاکستان، افغانستان، عراق و ... تا کنون نتوانسته‌اند یک دولت مستقل تشکیل دهند، افزود: این بی‌دولتی و بی‌سرپرستی، مشکلات عدیده‌ای را برای مردم این کشورها به وجود آورده است و موجب شده که مردم هیچ‌گاه احساس امنیت نکنند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به امنیت موجود در کشور بیان کرد: این ایمنی و اطمینان و حاکمیتی که در کشور برقرار شده به برکت حمایت علما و روحانیون بوده است.

وی ادامه داد: دولت سیزدهم برنامه‌های دقیقی برای توسعه کشور و رفع تحریم‌ها در نظر گرفته است که امیدواریم بتوانیم زمینه‌ساز رفع بسیاری از مشکلات جامعه باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهریاری افزود: امروز و در جنگ نرم دشمنان وظایف روحانیت دو برابر شده است چراکه در کنار تبلیغ و ترویج دین باید تمام تلاش خود را به کار گیرند تا قلب و ذهن جوانان را در مسیر صحیح و درست اسلام هدایت کنند، چراکه امروز دشمنان برای جوانان این مرز و بوم سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه مساجد باید مملو از جوانان باشد، اظهار کرد: امروز دشمن تغییر مسیر داده و در حال سرمایه‌گذاری بر روی خانواده‌ها و جوانان هستند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: با وجود گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی و تمام تلاش‌های صورت گرفته در دو زمینه رفع فقر و تبعیض در جامعه توفیق زیادی نداشته‌ایم و همین امر به دسیسه‌ای برای دشمنان تبدیل شده است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی وی منشأ فقر را بیکاری بویژه بین جوانان دانست و بیان کرد: فقر و بیکاری موجب شده تا جوانان دیگر رغبتی برای ازدواج و تشکیل خانواده نداشته باشند و این امر تبدیل به بستری برای عرض اندام دشمن شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از راهبردهای رفع محرومیت مراوده و تعامل با کشورهای همسایه است، افزود: کردستان نیز باید این تعامل و مراوده را با اقلیم کردستان عراق به عنوان راهبردی جدید در پیش گیرد و از فرصت‌های جغرافیایی لب مرز استفاده و با افزایش مراودات اقتصادی، نگاه امنیتی مرز را به اقتصادی تغییر دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهریاری رفع تبعیض را یکی دیگر از مشکلات کنونی نظام بعد از گذشت چهل سال دانست و گفت: با وجود تمام تلاش‌های نظام مقدس انقلاب اسلامی تبعیض در کشور برطرف نشده است و در عزل و نصب‌ها از افراد صالح استفاده نمی‌شود و هنوز افرادی ذهن تبعیضی دارند و نمی‌توانند بپذیرند که انتصاب‌ها براساس صلاحیت‌ها شکل گیرد.

وی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب پیشگام رفع تبعیض در کشور بودند و با انتصاب دریادار ایرانی، به سمت فرماندهی ارتش نیروی دریایی، بر نگاه ارزشی یکسان به قومیت‌ها و مذاهب تأکید دارند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بر تلاش برای رفع تبیض و نگاه به صلاحیت‌ به جای نگاه به فرد تأکید کرد و گفت: استاندار کردستان نیز باید این شیوه را در پیش گیرد و این نقص باید برطرف شود، البته این نقص مربوط به یک دولت خاص نیست و باید با تذکر مقابل انتصابات فامیلی ایستاد.

وی با بیان اینکه کردستان همواره مورد طمع دشمن بوده، ولی مردم در برابر همه این توطئه‌ها با رشادت و مجاهدت ایستادند، افزود: دولت در ایران با رأی مردم سرکار می‌آید و این نعمت بزرگی است که برخی کشورها از آن بی‌بهره هستند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی یادآور شد: امروز دشمن از ترور شخصی به ترور فکری تغییر رویه داده است، لذا باید با ابزار تکنولوژی ارتباط جمعی به جنگ دشمنی رفت که سعی دارد جوانان ما را سست عنصر تبدیل کند.

انتهای پیام
captcha