فعالیت بیش از چهار هزار طلبه و روحانی در کردستان
کد خبر: 4017908
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵

فعالیت بیش از چهار هزار طلبه و روحانی در کردستان

نماینده ولی فقیه در کردستان، به فعالیت بیش از چهار هزار طلبه و روحانی در این استان اشاره کرد و ادامه داد: از این تعداد روحانی سه هزار و ۷۰۰ نفر تسنن و ۴۰۰ نفر تشیع هستند و وجود ۲ هزار و ۵۰۰ مسجد اهل سنت و ۴۰۰ مسجد اهل تشیع در کردستان نشان از دیندار بودن مردم استان دارد.

شورای فرهنگ عمومی کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در کردستان در نشست شورای فرهنگ عمومی استان کردستان که شامگاه چهارشنبه، 10 آذر، در سالن جلسات مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد، با اشاره به اینکه ۸۰ درصد مردم کردستان اهل تسنن هستند، اظهار کرد: اهل سنت و شیعه در کنار هم با انسجام و وحدت زندگی می‌کنند و همه شیفتگان اهل بیت(ع) هستند.

وی با تأکید بر لزوم حفظ وحدت و تقریب بین مذاهب استان کردستان افزود: تقریب، همدلی و اتحاد بین اهل تسنن و تشیع از دیرباز در استان به معنای واقعی کلمه وجود داشته و اکنون نیز این مهم برقرار است.

نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به اینکه نوعی انس و همدلی در تمام بخش‌ها و دستگاه‌های اجرایی و مراکز فرهنگی و دانشگاهی وجود دارد، بیان کرد: با وجود وحدت و یکدلی بین اهل سنت و تشیع در استان، دشمن توان عملی کردن فتنه و توطئه‌های خود را نخواهد داشت، همچنان که تاکنون نیز موفق به این کار نشده است.

وی به فعالیت بیش از چهار هزار طلبه و روحانی در کردستان اشاره کرد و ادامه داد: از این تعداد روحانی سه هزار و ۷۰۰ نفر تسنن و ۴۰۰ نفر تشیع هستند و وجود ۲ هزار و ۵۰۰ مسجد اهل سنت و ۴۰۰ مسجد اهل تشیع در کردستان نشان از دیندار بودن مردم استان کردستان دارد.

حجت‌الاسلام پورذهبی کردستان را استانی فرهنگی دانست و یادآور شد: در دانشگاه‌های استان فرهنگی کردستان بیش از ۴۰ هزار دانشجو مشغول به تحصیل هستند و حدود ۸۰۰ عضو هیئت علمی در دانشگاه‌های استان کردستان مشغول فعالیت هستند.

قرآن و مساجد؛ دو سرمایه عظیم مسلمانان

ماموستا فایق رستمی، نماینده کردستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه این نشست، قرآن و مساجد را دو سرمایه بزرگ مسلمانان دانست و اظهار کرد: دشمن همواره به دنبال نابود کردن این دو سرمایه عظم مسلمانان است، چراکه قرآن کریم همه فرهنگ‌ها را در خود جای داده و راه رسم مدیریت و مسئولیت را به بشر ارائه داده است و مساجد نیز مرکز اخوت و یکدلی و مودت بین مسلمانان هستند.

وی به پنج مقوله سرلوحه رحمت و وحدت مسلمانان اشاره کرد و افزود: قرآن، محبت حضرت رسول، کعبه، محبت اهل بیت(ع)، اخلاق و اسلام همه سعادت بشریت را با خود دارد و دانشگاهی برای همه ملت‌ها و تمدن‌ها است.

شورای فرهنگ عمومی باید با دستور کارهای روشن و عملگرایانه پیش برود

اسماعیل زارعی کوشا، استاندار کردستان در این نشست اظهار کرد: جلسات شورای فرهنگ عمومی باید با دستور کارهای روشن و عملگرایانه پیش برود و اعتقاد دارم که جلسات این شورا باید به صورت منظم برگزار و دستور کارهای مشخص و عملیاتی داشته باشد تا تأثیر آن را در جامعه شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه تأکیدات رهبر معظم انقلاب در حوزه مسائل فرهنگی باید به صورت کامل مورد توجه قرار گیرد، گفت: این میزان دغدغه رهبر معظم انقلاب در بخش فرهنگ، رسالت و وظیفه دستگاه‌ها و متولیان فرهنگی را سنگین‌تر می‌کند.

استاندار کردستان با بیان اینکه همه باید به وظیفه و مسئولیت خود در حوزه فرهنگ عمل کنند، یادآور شد: من نیز به عنوان نایب رئیس و عضو شورای فرهنگ عمومی هر نوع حمایت پشتیبانی از برنامه‌ها و اقدامات فرهنگی را به عمل خواهم آورد.

انتهای پیام
captcha