روستای پالنگان میزبان هزار دف‌نوار در جشن رمضان می‌شود
کد خبر: 4053752
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷

روستای پالنگان میزبان هزار دف‌نوار در جشن رمضان می‌شود

فرماندار شهرستان کامیاران از برگزاری جشن بزرگ رمضان به مناسبت عید سعید فطر در روستای پالنگان کامیاران خبر داد و گفت: هزار دف‌نواز در این جشن هنرنمایی خواهند کرد.

جشن بزرگ رمضان در پالنگان

به گزارش ایکنا از کردستان، مسعود الماسی، فرماندار شهرستان کامیاران امروز، 10 اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان اظهار کرد: جشن بزرگ رمضان به همت فرمانداری، بخشداری مرکزی، شهرداری، شورای اسلامی، دهیاری و با حمایت پایگاه میراث جهانی هورامان و حوزه هنری انقلاب اسلامی روز چهارشنبه، ۱۴ اردیبهشت‌ماه در روستای پالنگان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های پالنگان برای میزبانی این رویداد فرهنگی، افزود: منظر تاریخی روستا و بافت بکر پلکانی آن، پالنگان را به یکی از مقاصد گردشگرپذیر میراث جهانی هورامان تبدیل کرده است.

فرماندار شهرستان کامیاران با بیان اینکه در برگزاری جشن بزرگ رمضان پالنگان از تجارب حوزه هنری و حمایت‌های ارزشمند پایگاه میراث جهانی هورامان بهره‌مند می‌شویم، بیان کرد: پالنگان در این روز میزبان جمعی از مدیران، مفاخر، روحانیون و علمای منطقه کردستان خواهد بود.

وی افزود: این جشن با حضور گروه‌های برتر موسیقی کردستان و کرمانشاه و اجرای گروه دف‌نوازی و تنبورنوازی در صدد است تا زمینه رونق گردشگری رویدادمحور را در منطقه فراهم کند.

الماسی معرفی ظرفیت‌های دینی و عرفانی نهفته در فرهنگ مردم هورامان را از دیگر محورهای جشن هزار دف پالنگان دانست و یادآور شد: با همراهی صداوسیما و رسانه‌های داخلی و خارجی تلاش می‌کنیم بازتاب خوبی از این رویداد داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha