گشسب بانو؛ افسانه‌ای دیگر در شاهنامه ایران زمین خلق کرد
کد خبر: 4056103
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۷

گشسب بانو؛ افسانه‌ای دیگر در شاهنامه ایران زمین خلق کرد

گشسب بانو ملایی، یکی از جلوه‌های ایثار معلمان کردستانی است که با وجود داشتن بیماری صعب‌العلاج و توصیه پزشکان برای استراحت، همچنان با عشق و ایثار در کلاس درس حضور یافته تا افسانه‌ای دیگر را در شاهنامه ایران زمین با نام ایثارگران عرصه تعلیم به ثبت برساند.

گشسب بانو معلم فداکار کردستانی

به گزارش ایکنا از کردستان، معلمان در عرصه تعلیم و تعلم در کنار آموزش درسی با ایثار، فداکاری و از خودگذشتگی‌های خود درس‌های زندگی را به دانش‌آموزان خود آموزش می‌دهند این ایثار و فداکاری از تراشیدن سر خود برای همدردی با دانش‌آموزان بیمار شروع شده و تا کمک‌های مادی و معنوی و حتی گذشتن از جان ادامه پیدا می‌کند این روزها در لابه لای دفتر عشق و تعهد معلمان به نام معلمی کردستانی بر می‌خوریم که با گذشتن از جان خود در حال خلق افسانه‌ای فراموش نشدنی از خود در کلاس زندگی دانش‌آموزانش است.

گشسب بانو ملایی، نمونه‌ای از جلوه‌های ویژه معلمی کردستانی است که عاشقانه با وجود بیماری سخت مشغول خدمت به دانش‌آموزانش است. این معلم فداکار در پایه دوم ابتدایی دبستان علم و دین آموزش‌وپرورش ناحیه دو سنندج خدمت می‌کند که علیرغم دست و پنجه نرم کردن با بیماری صعب‌العلاج و زندگی کردن در شرایط بسیار سخت بیماری هر روز عاشقانه و خاضعانه در کنار 32 نفر از شاگردانش درس انسان و انسانیت را به آنان آموزش می‌دهد.

او که در حال حاضر 28 سال سابقه خدمت دارد به واسطه همین قلب مهربان و مملو از عشقش بخش اعظم از دوران خدمت خود را در روستای شهرستان‌های بیجار، موچش و سنندج گذارنده است و در چهار سال اخیر علیرغم امتیاز بالا و کسب موفقیت حضور در مدارس شهری باردیگر با انتخاب مدارس مناطق محروم و حاشیه شهر سنندج کلاس‌های درس و زندگی خود را در کنار دانش‌آموزان نواحی محروم سنندج برگزار می‌کند.

این معلم زندگی با تمام وجود در عرصه تعلیم و تعلم دانش‌آموزان ناحیه دو سنندج شده است که آن هم شخصا علاقمند به حضور در کلاس‌های درس مناطق کم برخوردار و حاشیه می‌باشد تا بتواند وظیفه معلمی خود را در این مناطق به بهترین وجه نشان دهد.

گشسب بانو ملایی، علیرغم توصیه پزشکان مبنی بر عدم حضور در کلاس درس و مشکلات عدیده ناشی از گسترش بیماری به دلیل حضور دانش‌آموزان در ایام آموزش‌های حضوری، در کلاس درس حاضر می‌شود و دلیل آن را تنها عشق به معلمی و دانش‌آموزان می‌داند.

این همان عشق، شور و شعور معلمی است که در نهاد بسیاری از معلمان فرهیخته وجود دارد اما برخی با گذشتن از جان خود این چنین صحنه‌های بدیعی از جلوه‌های معلمی را در ذهن جامعه و دانش‌آموزان این دیار بر جای می‌گذارند که قابل توصیف نیست، گشسب بانو ملایی یکی از هزاران معلم این کشور بزرگ می‌باشد که شایسته تقدیر و احترام است.

یادداشت از ملیحه سیفی

انتهای پیام
captcha