اصل اساسی در تقریب مذاهب اسلامی چیست
کد خبر: 4062521
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷

اصل اساسی در تقریب مذاهب اسلامی چیست

نماینده ولی‌فقیه در کردستان اصل اساسی در تقریب مذاهب اسلامی را احترام قائل شدن برای عقاید دیگران دانست و گفت: تنفر و حس خود برتر بینی در امر تبلیغ ما را از اهدافمان دور خواهد کرد.

نماینده ولی‌ فقیه در کردستانبه گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی‌فقیه در کردستان امروز، ۱۷ خردادماه در دیدار مدیران کل سازمان تبلیغات اسلامی مناطق تلفیقی کشور با اشاره به آیه 7 سوره محمد که می‌فرماید: «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُركُم وَيُثَبِّت أَقدامَكُم؛ ای کسانی که ایمان آورده‌اید! اگر (آیین) خدا را یاری کنید، شما را یاری می‌کند و گام‌هایتان را استوار می‌دارد»، اظهار کرد: کار ما یاری دین خداست و اگر خداوند را یاری کنیم پروردگار نیز بندگان را یاری خواهد داد.

وی به وظایف روحانیون از دیدگاه مقام معظم رهبری پرداخت و افزود: هدایت دینی، سیاسی و خدمت‌رسانی و غمگساری مردم سه وظیفه روحانیون از دیدگاه مقام معظم رهبری بوده که اهم کار طلبه‌ها در آن خلاصه شده است.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان بیان کرد: در امر تبلیغ باید انسان‌ها را دوست داشته باشیم به ویژه در استان‌های تلفیقی باید به عقاید مردم این استان‌ها بیشتر احترام بگذاریم.

حجت‌الاسلام پورذهبی اصل اساسی در تقریب مذاهب اسلامی را احترام قائل شدن برای عقاید دیگران دانست و گفت: زمانی تقریب مذاهب حاصل می‌شود که احترام وجود داشته باشد چراکه تنفر و حس خودبرتربینی در امر تبلیغ ما را از اهدافمان دور خواهد کرد.

وی با اشاره به وجود بیش از ۱۴ امامزاده در استان کردستان، افزود: در این استان اعتقاد به اهل بیت(ع) بسیار چشمگیر بوده است و در خانواده‌های سادات، شجره‌نامه آن‌ها تا امام زین‌العابدین(ع) به چشم می‌خورد و این نشان از ارادت و علاقه مردم به اهل بیت(ع) دارد.

ویژگی‌های انسان عاقل

نماینده ولی‌فقیه در کردستان با تبریک دهه کرامت و میلاد حضرت امام رضا(ع) بیان کرد: امام رضا(ع) 10 خصلت را برای انسان عاقل ذکر کرده و بیان می‌دارد یکی از این خصلت‌ها آن است که به هر کس می‌رسد او را از خود برتر و با تقواتر بداند که این نگاه در امر تبلیغ مهم و اساسی است.

وی با اشاره به اینکه پرهیز از انفعال و غرور به ویژه در امر تبلیغ را از دیگر خصلت‌های انسان عاقل از دیدگاه امام رضا(ع) دانست و گفت: مبلغان باید مراقب انفعال یا همان روزمرگی خود باشند و هیچ‌گاه درگیر غرور نشوند تا بتوانند به اهداف متعالی خود برسند.

حجت‌الاسلام پورذهبی ارتقای جایگاه روحانیون را نیازمند مطالعه دانست و گفت: اطلاع از آمار و ارقام در حوزه فرهنگی و دینی مانع از مبالغه‌گویی و اشتباه خواهد شد و باید روحانیون آگاهی خود را در حوزه‌های مختلف بالا ببرند. خودسازی و تهذیب، توجه به معنویت، اخلاص از امور بوده که باید همواره مورد توجه کارگزاران و مدیران ادارات تبلیغات اسلامی در استان‌های مختلف کشور قرار گیرد.

خدمتگزاران صادق باشیم

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه در پذیرش مسئولیت، مدیریت به تنهایی کافی نیست و باید هدایت را نیز برای پیشبرد کار در نظر داشته باشیم، گفت: سعی کنیم در امور و مسئولیتی که هستیم در کنار مدیریت، هدایت مجموعه را نیز داشته باشیم. رهبر معظم انقلاب می‌فرماید برنامه و اقدام خوب است اما اصل اساسی اثرگذاری است.

وی با اشاره به آیه دو سوره ملک که می‌فرماید: «الَّذِي خَلَقَ الْمَوْتَ وَالْحَيَاةَ لِيَبْلُوَكُمْ أَيُّكُمْ أَحْسَنُ عَمَلًا وَهُوَ الْعَزِيزُ الْغَفُورُ؛ همانكه مرگ و زندگى را پديد آورد تا شما را بيازمايد كه كدامتان نيكوكارتريد و اوست ارجمند آمرزنده»، بیان کرد: با توجه به این آیه باید گفت بخش عمده مسئولیت امتحان است و باید در این عرصه خدمتگزاری صادقی برای مردم باشیم تا در پیشگاه خداوند متعال پیروز باشیم.

حجت‌الاسلام پورذهبی در پایان با تأکید بر ارتقای سطح علمی علما و روحانیون یادآور شد: حوزه‌های علمیه اهل سنت کشور باید در جایگاه خود ‌ارتقا پیدا کنند چراکه با این امر از هرگونه افراط و تفریطی جلوگیری خواهد شد.

انتهای پیام
captcha