قرار گرفتن اقوام در کنار هم ایران اسلامی را بیمه می‌کند
کد خبر: 4067614
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸

قرار گرفتن اقوام در کنار هم ایران اسلامی را بیمه می‌کند

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با اشاره به اینکه نظام و به تبع آن دولت، فرقی بین اقوام قائل نیست، تأکید کرد: در واقع اقوام و مذاهب رنگین کمان کشور هستند که با در کنار هم قرار گرفتن اقوام به ایرانی قدرتمند و بیمه شده تبدیل خواهیم شد.

ماموستا عبدالسلام کریمی، مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا عبدالسلام کریمی، مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی چهارشنبه شب، هشتم تیرماه در جلسه شورای اداری کردستان اظهار کرد: همه اقوام و مذاهب و حتی ادیان توحیدی، در منابع خدادادی و ظرفیت‌های کشور سهیم و شریک هستند لذا هیچ قومی نباید احساس مغفول ماندن کند.

وی با اشاره به اینکه نظام و به تبع آن دولت، فرقی بین اقوام قائل نیست، تأکید کرد: در واقع اقوام و مذاهب رنگین کمان کشور هستند که با در کنار هم قرار گرفتن اقوام به ایرانی قدرتمند و بیمه شده تبدیل خواهیم شد.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با تأکید بر اینکه تمام اقوام ایران اسلامی همچون اوایل انقلاب باید با هم همدل، همگام و متحد باشند، ادامه داد: اقوام در استانی مانند کردستان، هم فرصت و هم چالش هستند اما اگر خوب برنامه‌ریزی و عمل شود، این چالش تبدیل به فرصت و قدرت خواهد شد.

وی به تلاش دشمن برای استفاده از فرصت تنوع اقوام و مذاهب در ایران به عنوان طعمه و در راستای ایجاد فتنه و تفرقه اشاره کرد و افزود: تنها راه مقابله با فتنه‌های دشمن، حفظ وحدت و انسجام بین قومیت‌ها و مذاهب است.

ماموستا کریمی با بیان اینکه در کشور ما هیچ قومی بر قوم دیگر برتری ندارد و خط‌کشی قومیتی نداریم، افزود: تنوع به ذات خود، خوب و آفریده خدا است و باید به آن به عنوان فرصت و ظرفیت نگاه کرد.

وی ادامه داد: باید مسائل انقلاب، افراطی‌گری و قومیتی را برای مردم به ویژه جوانان تبیین کنیم و این امر در راستای فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر جهاد تبیین صورت گیرد.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی تأکید کرد: کردستان نیازها و مشکلاتی دارد که این نیازها را دولت به تنهایی نمی‌تواند برآورده کند، بلکه با کمک مجلس و از طریق تزریق اعتبارات جهشی قابل تحقق خواهد بود.

وی حمایت از مسئولان استان کردستان، استفاده بیشتر از نیروهای اهل سنت در مدیریت‌های استان، استفاده از بانوان در مدیریت‌های مراکز علمی و دانشگاهی و دیگر بخش‌ها تلاش برای رفع مشکلات معیشتی و مسکن روحانیون از طریق مجلس، بهره‌گیری از روحانیون به عنوان مشاور در ادارات و نخبگان به عنوان مشاور علمی در دستگاه‌ها را از جمله طرح‌های درحال پیگیری ذکر کرد.

کریمی با اشاره به اینکه جامعە ما امروزە نیازمند وجود مدیران آیندەنگر و دور اندیش است، یادآور شد: شایستەسالاری یکی از نیازهای اساسی در جامعە اسلامی است کە میزان تحقق این مهم بە میزان خدمات‌رسانی بە جامعە بستگی دارد.

انتهای پیام
captcha