صنایع‌دستی کردستان قابلیت معرفی در سطح بین‌المللی را دارد
کد خبر: 4068917
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۹

صنایع‌دستی کردستان قابلیت معرفی در سطح بین‌المللی را دارد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان گفت: ظرفیت‌های گردشگری و صنایع‌دستی این استان قابلیت معرفی در سطح ملی و بین‌المللی را دارد.

فرشبافی

به گزارش ایکنا از کردستان به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی کردستان، ارسلان ازهاری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان شامگاه گذشته، 14 تیرماه در بازدید از کارگاه‌های صنایع‌دستی خانه حبیبی سنندج که با همراهی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان انجام شد، اظهار کرد: صنایع‌دستی استان با دارا بودن ویژگی‌های منحصربه‌فرد از جمله بار فرهنگی غنی و متنوع، قابلیت معرفی و عرضه در بازارهای ملی و بین‌المللی را دارد.

وی با بیان اینکه صنایع‌دستی را جزو هویت خود می‌دانیم، افزود: برای توسعه صنایع‌دستی استان با بکارگیری همه ظرفیت‌ها حمایت خواهد شد.

یعقوب گویلیان، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، هم در این بازدید با بیان اینکه خانه‌ تاریخی حبیبی سنندج با هدف حمایت از تولیدکنندگان صنایع‌دستی استان، به‌عنوان خانه‌ی صنایع‌دستی در نظر گرفته شده است، گفت: قرارگیری این مکان در جوار موزه باستان شناسی سنندج، می‌تواند ظرفیتی برای تبدیل شدن به موزه صنایع‌دستی باشد

وی با اشاره به اینکه خانه حبیبی از عمارت‌های تاریخی شهر سنندج است که در حال حاضر ۹ کارگاه صنایع‌دستی در آن فعال است، افزود: فعالیت این کارگاه‌ها به‌صورت تولیدی‌، آموزشی و شامل رشته‌های معرق، منبت‌کاری، سازسازی، آینه‌کاری، چرم‌دوزی و... است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستانبا بیان اینکه در این کارگاه‌ها زمینه اشتغال ۱۵ نفر فراهم شده است،بیان کرد: در شرایط فعلی تمام تلاش ما حفظ اشتغال موجود و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و پایدار و متمرکز است.

وی در پایان یادآور شد: امید است بتوانیم در شناسایی، معرفی و حمایت از هنرمندان حوزه صنایع‌دستی استان گام‌های استوارتری برداریم.

انتهای پیام
captcha