کردستان؛ مظهر وحدت، همدلی و اتحاد
کد خبر: 4072026
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۷

کردستان؛ مظهر وحدت، همدلی و اتحاد

استاندار کردستان با اشاره به اینکه کردستان مظهر وحدت، همدلی، اتحاد، برداری است، گفت: امیدواریم آثار و برکات اجلاسیه منطقه‌ای وحدت اسلامی موجب تقویت وحدت، بصیرت آحاد مسلمانان شود.

اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان، در اولین اجلاسیه منطقه‌ای وحدت اسلامی که امروز، ۲۹ تیرماه در اردوگاه امام علی سنندج برگزار شد، اظهار کرد: خدای متعال را شاکرم که امروز مفتخریم که استان کردستان میزبان برگزاری اولین اجلاسیه منطقه‌ای وحدت اسلامی بوده است.

وی افزود: استان کردستان از ابتدای انقلاب اسلامی مورد هجمه بدخواهان و دشمنان و مزدورانی بود که وحدت و برادری را در این دیار اسلامی نمی‌خواستند.

استاندار کردستان بیان کرد: امروز را فرصتی می‌شماریم تا یاد کنیم از ۵ هزار و ۴۰۰ شهید از فرزندان استان و ۱۸ هزار شهید مهاجر که هر کدام از آنان نمود عینی حق‌الله و نمونه بارزی از برادری، اتحاد و خاری در چشم دشمنان هستند.

وی با اشاره به اینکه استان کردستان مظهر وحدت، همدلی، اتحاد، برداری است، ادامه داد: امیدواریم آثار و برکات این اجلاسیه موجب تقویت وحدت، بصیرت آحاد مسلمانان شود.

زارعی‌کوشا یادآور شد: استان کردستان همچون سایر استان‌های کشور کرمانشاه، آذربایجان و سیستان و بلوچستان نمایان از برادری، اتحاد و انسجام اسلامی است.

ماموستا فایق‌رستمی، امام‌جمعە شهر سنندج در ادامە این اجلاس گفت: قرآن کریم هموارە بر ایجاد وحدت و برادری و برابری بین مسلمانان تأکید کردە است.

وی شش وجە مشترک مسلمانان را اینگونە بیان کرد و گفت: قران کریم، کعبە شریف، قبلە مشترک، محبت پیامبر و آل‌بیت ایشان، اخلاق وجە‌مشترک مسلمانان است.

امام‌جمعه سنندج در پایان یادآور شد: دین مبارک اسلام بر چهار رکن مشورت، عدالت، مساوات، توسعە و عمران استوار است.

انتهای پیام
captcha