اهل سنت ایران اسلامی داعیان تفرقه نبوده و نیستند
کد خبر: 4072080
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶

اهل سنت ایران اسلامی داعیان تفرقه نبوده و نیستند

امام‌جمعه پاوه با اشاره به اینکه مرزداران ۱۶ استان کشور اهل سنت هستند، گفت: ما اهل سنت ایران اسلامی هیچ‌گاه داعیان تفرقه نیستیم و همگی خواهان وحدت هستیم.

ملاقادر قادری امام جمعه پاوه

به گزارش ایکنا از کردستان، ملاقادر قادری، امام‌جمعه شهر پاوه، در اولین اجلاسیه وحدت اسلامی که امروز، ۲۹ تیرماه در اردوگاه امام علی سنندج برگزار شد، اظهار کرد: برای درک اهمیت این نشست این سؤال مطرح می‌شود که برگزاری این کنفرانس‌ها خروجی برای ایجاد وحدت اسلامی و رفع اختلافات بین تشیع و تسنن داشته است یا نه؟ باید گفت از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون ده‌ها کنفرانس و اجتماع برای ایجاد انسجام و و یکی شدن مردم کشور تشکیل شده که این نشست‌ها برای اتحاد و انسجام اسلامی بسیار مفید و مؤثر بوده و از جنگ مذهبی جلوگیری کرده است.

امام‌جمعه پاوه بیان کرد: ذات این نشست‌ها مبارک است و مراد از برگزاری این است که با هم جنگ نکنیم، به هم احترام بگذاریم و با هم اختلاف نکنیم و برای مقدسات هم احترام بگذاریم.

وی با اشاره به اینکه ۱۶ استان کشور مرزداران آن اهل سنت هستند، افزود: ما اهل سنت ایران اسلامی هیچ‌گاه داعیان تفرقه نیستم و همگی خواهان وحدت هستیم. ما اهل سنت، روحانیون، ائمه و علمای اهل سنت همواره بر امر وحدت تأکید داریم و در این راه شهدای بسیاری داده‌ایم که ماموستا شیخ‌الاسلام و ماموستا عالی دو نفر از شهدای عالیقدر استان کردستان در مسیر وحدت اسلامی هستند. ما خواهان تفرقه و اختلاف نیستیم و کسانی که تفرقه می اندازند غیر ما هستند.

ماموستا قادری افزود: برای این اختلاف باید داروی آن را از آسمان بگیریم که داروی آن همان آیه «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا» است.

وی در ادامه گفت: مقام معظم رهبری به کردستان و کرمانشاه سفر کردند و در این سفرهای پر برکت بر تقویت وحدت تأکید کردند و توهین به مقدسات را ممنوع اعلام کردند.

امام‌جمعه پاوه در پایان با اشاره به اینکه وضعیت معیشتی مردم ما خوب نیست، افزود: مسئولان باید به میان مردم برگردند و مردم را دلگرم کنند تا این فتنه‌های دشمنان خاموش شود و برای گرانی و وضعیت معیشتی مردم چاره کارساز اندیشیده شود.

انتهای پیام
captcha