مثبت‌گرایی در گفتار مبلغان نمود عینی داشته باشد
کد خبر: 4073454
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹

مثبت‌گرایی در گفتار مبلغان نمود عینی داشته باشد

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با تأکید بر نمود عینی مثبت‌گرایی در سخن و گفتار مبلغان برای اثرگذار بیشتر کلام بین مردم گفت: پرهیز از کلام اضافه و سخن قبیح از ابزار تبلیغ اثرگذار محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، در اختتامیه دوره ارتقای توانمندسازی مبلغان کردستان که دیروز، سوم مردادماه در مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزار شد، با تقدیر از سازمان تبلیغات اسلامی در برگزاری این دوره آموزشی اظهار کرد: توانمندسازی و ارتقای سطح علمی مبلغان همواره باید مورد توجه مسئولان ذیربط قرار گیرد.

وی با اشاره به اجرای طرح امام محله در سطح استان افزود: طرح امام محله در واقع اتفاقی است که قبل از انقلاب در سطح مساجد کشور روی داده بود چراکه قبل از انقلاب مهم‌ترین و اثرگذارترین افراد جامعه امامان محله بودند و همین امر موجب شد که با همراهی امامان محله و مردم، مساجد منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شدند.

نماینده ولی فقیه در کردستان با اعلام اینکه قبل و اوایل انقلاب علمای ما با ظرفیت مساجد توانستند مشارکت مردمی را جلب کنند، بیان کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی پایگاه علما و مبلغان با وجود حسینیه‌ها و حوزه‌های علمیه گسترده‌ترشده است هرچند هیچکدام کارکرد مساجد را ندارد اما این پایگاه‌ها نیز امروز فعال هستند.

وی به حدیثی از امام صادق(ع) اشاره کرد و افزود: براساس فرموده امام صادق(ع) روحانیون و طلاب باید با مردم خوب حرف بزنند، مثبت صحبت و رفتار کنند و زبان خود را حفظ کنند.

حجت‌الاسلام پورذهبی با تأکید بر نمود عینی مثبت‌گرایی در سخن و گفتار مبلغان برای اثرگذار بیشتر کلام بین مردم گفت: پرهیز از کلام اضافه و سخن قبیح از ابزار تبلیغ اثرگذار محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به روایتی از رسول اکرم(ص) اذعان کرد: عاقل ترین مردمی کسی است که دو خصلت مدارا با مردم، تواضع و فروتنی داشته باشد تا بتواند مردم را جذب کند.

گفتنی است؛ دوره آموزشی ارتقای توانمندسازی مبلغان کردستان روزهای یکم و دوم مردادماه به همت اداره کل تبلیغات اسلامی استان، دفتر نماینده ولی فقیه، مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، حوزه‌های علمیه استان و بنیاد هدایت در مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزار شد.

انتهای پیام
captcha