مجتمع صنایع‌دستی سنندج در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد
کد خبر: 4078547
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۰

مجتمع صنایع‌دستی سنندج در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، گفت: مجتمع صنایع‌دستی شهرستان سنندج با سرمایه‌گذاری بیش از ۲۲ میلیارد تومان در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

یعقوب گویلیان، مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان

به ‌گزارش ایکنا از کردستان، یعقوب گویلیان، مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان امروز، ۲۵ مردادماه با اشاره به نام‌گذاری امسال با عنوان «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال آفرین» از سوی مقام معظم رهبری، اظهار کرد: در  راستای تحقق شعار سال، طرح توسعه مراکز آموزش و ایجاد مجتمع و بازارچه‌های صنایع‌دستی در دستورکار جدی این اداره‌کل قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه مجتمع صنایع‌دستی سنندج یکی از مهم‌ترین پروژه‌های این مجموعه است که همزمان با هفته دولت در مرکز استان به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: این مجتمع با صرف بيش از ۲۲ میلیارد تومان اعتبار، دارای ۲۲ کارگاه در سه طبقه است که با بهره‌برداری از آن برای ۱۳۰ نفر به‌صورت مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان بیان کرد: در این مجتمع اساتید صنایع‌دستی، هنرمندان و علاقمندان به این حوزه در کنار هم جمع می‌شوند تا ضمن تولید آثار ارزشمند و شناسنامه‌دار صنایع‌دستی استان، زمینه معرفی و عرضه آن‌ها را در سطح داخل و خارج از کشور فراهم کنند.

وی با بیان اینکه این مجتمع از جمله مجتمع‌های مجهز صنایع‌دستی در غرب کشور به‌شمار می‌رود، یادآور شد: این مجموعه در ناحیه کم‌‌برخوردار سنندج واقع شده است که امیدواریم با راه‌اندازی آن ضمن کاهش آسیب‌های اجتماعی، زمینه رشد و توسعه آثار ارزشمند صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان بیش از پیش در منطقه فراهم شود.

انتهای پیام
captcha