ابعاد فرهنگی حضور زائران اربعین از مرز باشماق مورد توجه جدی قرار گیرد
کد خبر: 4083369
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱

ابعاد فرهنگی حضور زائران اربعین از مرز باشماق مورد توجه جدی قرار گیرد

استاندار کردستان نقش پیاده‌روی اربعین سالیان گذشته را در انسجام‌بخشی و تقویت جبهه حق، مهم ارزیابی کرد و گفت: کمیته فرهنگی ستاد اربعین باید توجه بسیار جدی به مسائل تبلیغاتی و رسانه‌ای این رویداد بزرگ فرهنگی و معنوی داشته باشد.

اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان امروز، 14 شهریورماه در نشست ستاد اربعین حسینی استان ضمن تقدیر از کارها و اقدامات انجام شده برای میزبانی از زائرن اربعین که از مسیر مرز باشماق عبور خواهند کرد، اظهارکرد: تردد زائران برای اولین بار از مرز باشماق مریوان دارای برکات و ابعاد فرهنگی و معنوی فراوان است و استان کردستان باید از این آزمون سربلند بیرون بیاید.
وی با بیان اینکه باید در کمترین زمان ممکن نواقص و کاستی‌ها برطرف و برخی مشکلات پیش‌بینی نشده در زمان کار حل و فصل شود، افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی و نهادها و سازمان‌ها کار را به صورت مستقیم دنبال کنند و زیر مجموعه خود را نیز در این زمینه هماهنگ و همراه کنند.

استاندار کردستان بیان کرد: کردستان تجربه سفرهای نوروزی را با موفقیت و با کمترین مشکل پشت سر گذاشت و این تجربه می‌تواند در میزبانی مناسب از زوار اربعین حسینی تکرار کرد.

وی در ادامه به بازدید خود از مسیر تردد زائرین اربعین از مرز باشماق تا سلیمانیه و نجف اشاره کرد و افزود: خوشبختانه موکب اصلی ما در شهر سلیمانیه از یک فضای بسیار مناسبی برخوردار است و کلیه جوانب کار بررسی و برای همه مسائل پیش‌بینی و تدارکات لازم اندیشیده شده است.

زارعی‌کوشا گفت: مشکلات و نواقص اندک مسیر تردد زائرین در استان کردستان نیز باید مرتفع و در نقاط حادثه خیزی که امکان اصلاح فوری آن وجود ندارد، پلیس راه و نیروهای امدادی حضور پررنگ داشته باشند.

وی در ادامه نقش پیاده‌روی اربعین سالیان گذشته را در انسجام‌بخشی و تقویت جبهه حق، مهم ارزیابی کرد و گفت: کمیته فرهنگی ستاد اربعین باید توجه بسیار جدی به مسائل تبلیغاتی و رسانه‌ای این رویداد بزرگ فرهنگی و معنوی داشته باشد.

استاندار کردستان یادآور شد: رویکرد ما این است که با تبلیغات مناسب و گسترده نظر زوار اربعین حسینی برای انتخاب مسیر باشماق را جلب کنیم و در این راستا رسانه ملی نقشی کلیدی دارد.

گفتنی است؛ مرز باشماق مریوان برای اولین بار به عنوان مسیر تردد زوار اربعین حسینی انتخاب شده و هم اکنون تمهیدات و آمادگی لازم برای تردد روزانه ۲۰ هزار زائر اندیشیده شده است.

انتهای پیام
captcha