نمایش خیابانی «با کاروان کربلا» در مریوان اجرا می‌شود
کد خبر: 4084748
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۲

نمایش خیابانی «با کاروان کربلا» در مریوان اجرا می‌شود

نمایش خیابانی «با کاروان کربلا» تولید حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان و با حمایت اداره کل تبلیغات اسلامی در مریوان اجرا می‌شود.

نمایش با کاروان کربلا

امین مرادی، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان، در گفت‌و‌گو با ایکنا گفت: نمایش خیابانی «با کاروان کربلا» تولید حوزه هنری استان و با حمایت اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان از 21 تا 26 شهریورماه در مرز رسمی باشماق مریوان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نمایش خیابانی «با کاروان کربلا» با طراحی و کارگردانی یونس صحرارو، مسئول دفتر تئاتر بچه‌های مسجد حوزه هنری کردستان تهیه شده است، افزود: در این نمایش خیابانی رضا کاوه مجد، مهدی صحرارو، امیرمحمد کریمی و محمدمهدی رضایی به عنوان بازیگر ایفای نقش می‌کنند.

رئیس حوزه هنری کردستان با اشاره به داستان نمایش «با کاروان کربلا»، بیان کرد: «پیرمردی نابینا در مسیر کربلا گم می‌شود و سه جوان کمک می‌کنند تا راه خود را پیدا کند و پیرمرد مدعی می‌شود که خوابی دیده است و آمده تا خوابش تعبیر شود و به همین دلیل سه جوان که تعزیه اجرا می‌کنند نقشی بازی می‌کنند که خواب پیر مرد را تعبیر کنند در نهایت همه راهی کربلا می‌شوند».

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان همزمان با ایام اربعین، افزود: با توجه به اینکه امسال برای اولین بار مرز باشماق مریوان برای تردد زائرین اربعین حسینی در نظر گرفته شده بود، حوزه هنری کردستان فعالیت‌های مختلف فرهنگی و هنری را اجرا کرد.

مرادی با اشاره به این برنامه‌ها گفت: برگزاری سوگواره عکس قاب اربعین و همچنین برپایی نمایشگاه‌های آثار تجسمی از دیگر فعالیت‌های حوزه هنری در این ایام به شمار می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: همچنین دو نمایشگاه عکس تایپوگرافی و قاب شیدایی نیز در موکب اداره کل تبلیغات اسلامی در مریوان برپا شده و منتخب عکس‌های عاشورایی نیز در محل گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج برپا شده است و این نمایشگاه‌ها تا 27 شهریورماه همچنان برپا خواهد بود.

انتهای پیام
captcha