تردد بیش از ۱۵ هزار زائر از مرز باشماق مریوان
کد خبر: 4084887
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۶

تردد بیش از ۱۵ هزار زائر از مرز باشماق مریوان

استاندار کردستان با بیان اینکه زائران با کمترین مشکل از مرز باشماق عبور کرده‌اند گفت: روز گذشته ۸ هزار نفر و از ابتدا تاکنون بیش از ۱۵ هزار زائر از این مرز تردد داشته‌اند که فراتر از پیش‌بینی‌ها بوده است.

اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان، شامگاه گذشته، 20 شهریورماه در سومین نشست شورای آموزش‌و‌پرورش استان کردستان آماده نشدن برخی پروژه‌های آموزشی در اول مهر را نشان کم‌کاری مدیریت نوسازی مدارس دانست و گفت: اعتبارات دولتی در حساب سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان وجود دارد اما در جذب اعتبارات و مدیریت پروژه‌ها ضعیف عمل شده است.

وی بر لزوم پیگیری جدی مدیران آموزش‌و‌پرورش برای تحویل طرح‌های آموزشی توسط پیمانکاران در زمان مناسب تأکید کرد و افزود: مدیریت اجرایی این پروژه‌ها، نیازمند برنامه‌ریزی است و در این راستا آموزش‌و‌پرورش باید به صورت جدی پیگیر تحقق پروژه‌ها از دستگاه‌های مربوطه باشد.

استاندار کردستان خواستار ورود معاونت عمرانی استانداری و جدیت آموزش‌و‌پرورش برای تعیین تکلیف لکه‌های آموزشی و اتمام پروژه‌های آموزشی و مدارس در زمان مقرر شد و گفت: شهرک‌های جدیدی در سطح استان و به ویژه شهر سنندج ساخته شده‌اند که کمترین برخورداری را از فضاهای آموزشی دارند، بنابراین لازم است، زمین مناسب برای تأسیس واحدهای آموزشی تأمین شود.

وی اظهار کرد: از اداره نوسازی، توسعه و تجهیزات مدارس و آموزش‌و‌پرورش استان انتظار می‌رود در زمینه اجرای پروژه‌های آموزشی و جذب اعتبارات جدیت بیشتری داشته باشد، چراکه ناتواتی در جذب اعتبار و برگشت آن ضعف بزرگی به شمار می‌رود.

زارعی‌کوشا بازنگری در طرح جامع تفصیلی شهرها برای تأمین زمین، اجرای پروژه‌ها و ضرورت هماهنگی‌های لازم در بحث ترافیکی در زمان بازگشایی مدارس، لزوم افزایش حقوق ائمه جماعات مدارس از دیگر مواردی بود که استاندار کردستان بر توجه و اجرای به هنگام آن تأکید کرد.

وی با اشاره به شیوع کرونا و تأثیر آن در تعطیلی مدارس و عقب‌ماندگی‌های آموزشی طی دو سال گذشته، ادامه داد: در کنار آموزش، موضوع تربیت و رشد دانش‌آموزان نیز مهم است و امیدواریم با بازگشایی کامل مدارس در اول مهر کمبودهای گذشته جبران شود.

استاندار کردستان به تردد زائران از مرز باشماق اشاره کرد و این اتفاق را موجب تقویت و توسعه ارتباطات فرهنگی با اقلیم کردستان عراق، تحقق اهداف تقریبی مورد نظر مقام معظم رهبری و کمک به توسعه زیرساخت‌های استان دانست.

وی با بیان اینکه زائران با کمترین مشکل از مرز باشماق عبور داده شده‌اند، یادآور شد: روز گذشته هشت هزار نفر و از ابتدا تاکنون بیش از ۱۵ هزار زائر از این مرز تردد داشته‌اند که فراتر از پیش‌بینی‌ها بوده است.

انتهای پیام
captcha