جشن ملی «امت احمد» در کردستان برگزار می‌شود
کد خبر: 4089153
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰

جشن ملی «امت احمد» در کردستان برگزار می‌شود

جشن ملی «امت احمد» با مشارکت تمام استان‌های کشور 14 ربیع‌الاول برابر با 19 مهرماه در کردستان برگزار می‌شود.

جعفر عبدالملکی، مدیرکل صدا‌و‌سیما مرکز کردستان

به گزارش ایکنا، جعفر عبدالملکی، مدیرکل صدا‌و‌سیما مرکز کردستان، امروز، ۱۰ مهرماه در اولین نشست هماهنگی کمیته رسانه و هنر جشن ملی وحدت گفت: کردستان مظهر وحدت ملی است لذا برگزاری این جشن ملی می‌تواند زمینه‌ساز معرفی استان باشد.

وی افزود: به برگزاری هرچه بهتر این مراسم کمک خواهیم کرد و تمام تلاش خود را برای اجرای هر چه بهتر این مراسم به کار خواهیم گرفت.

مدیرکل صدا‌و‌سیما مرکز کردستان با اشاره به اینکه صدا و سیمای مرکز کردستان مسئولیت کمیته هنر و رسانه این جشن ملی را برعهده دارد، بیان کرد: در این راستا واحدهای مختلف صدا و سیمای مرکز کردستان و رسانه‌های گروهی استان تمام تلاش خود را برای اطلاع‌رسانی و پوشش رسانه‌ای مطلوب این برنامه‌ ملی به کار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: ما هرچه مراسمات و اعتقاداتمان را جنبه مناسکی به آن بدهیم، جلوه، اثر و ماندگاری بیشتری خواهد داشت لذا اگر ما حب رسول اکرم(ص) در استان کردستان را به شکل یک مناسک برگزار کنیم زمینه‌ساز ماندگاری هرچه بیشتر این مراسم خواهد بود.

عبدالملکی افزود: جشن ملی وحدت در کردستان که با عنوان «امت احمد» نامگذاری شده است حاوی پیام وحدت و یکپارچگی مردم کردستان به تمام جهانیان خواهد بود چراکه کردستان مظهر وحدت ملی بوده است.

وی با اشاره به اینکه اغتشاشات اخیر در شأن استان کردستان نبود، افزود: برگزاری جشن ملی وحدت در کردستان فرصتی است برای جبران و ترمیم حوادث اخیر خواهد بود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان افزود: ما به عنوان رسانه ملی در برگزاری هرچه بهتر جشن «امت احمد» کمک خواهیم کرد و با بازنمایی تصویری و رسانه‌ای تلاش خود را برای بازتاب رسانه‌ای این برنامه به کار می‌گیریم.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌های گروهی باید محورهای وحدت در کردستان را با زبان هنر به جهانیان معرفی کنند، افزود: رسانه‌های گروهی استان کردستان به عنوان اعضای کمیته اطلاع‌رسانی جشن ملی وحدت باید تکمیل‌کننده هم در انعکاس این برنامه باشند و در بخش تولید محتوای این برنامه با هم هماهنگی لازم را داشته باشند.

وی در پایان یادآور شد: کار رسانه ضریب‌دادن، بُعد دادن و بازنمایی یک موضوع است که اگر در یک برنامه‌ای این امور انجام نشود هیچگاه جبنه ملی پیدا نخواهد کرد.

حجت‌الاسلام مسعود محمدی، مدیر روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی استان کردستان نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: همایش «امت احمد» در راستای الگوگیری از مهمانی ۱۰ کیلومتری تهران برگزار خواهد شد.

وی افزود: برای برگزاری هرچه بهتر این برنامه ملی یک کمیته 12 گانه تعیین شده است که مسئولیت هر کدام از کمیته‌ها بنابر رسالت همان اداره تعیین شده است تا هماهنگی و برنامه‌ریزی لازم در آن صورت گیرد

حجت‌الاسلام محمدی به زمان برگزاری این همایش و جشن ملی اشاره و بیان کرد: زمان برگزاری جشن ملی «امت احمد» ۱۴ ربیع‌الاول برابر با ۱۹ مهرماه برنامه تعیین شده است.

وی به مسیر پیش‌بینی شده برای برگزاری این جشن ملی در سطح شهرستان سنندج اشاره کرد و ادامه داد: مسیربرگزاری جشن ملی امت واحد از میدان آزادی تا میدان انقلاب و بعد هاجره خاتون خواهد بود.

مدیر روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی استان کردستان یادآور شد: در تلاشیم تا با مشارکت دستگاه‌های اجرایی استان زمینه اجرای هرچه بهتر این برنامه فرهنگی را فراهم کنیم.

انتهای پیام
captcha