فعالیت 17 مرکز دارالقرآن دانش‌آموزی در کردستان
کد خبر: 4104998
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱

فعالیت 17 مرکز دارالقرآن دانش‌آموزی در کردستان

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‎و‌پرورش استان کردستان از فعالیت 17 مرکز دارالقرآن در بخش دانش‌آموزی استان خبر داد و گفت: با همکاری توسعه، نوسازی و تجهیز مدارس استان سال گذشته این دارالقرآن‌ها تجهیز شدند.

حجت الله نریمانی معاون فرهنگی آموزش و پرورش کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الله نریمانی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‎و‌پرورش استان کردستان امروز، 15 آذرماه در دیدار جمعی از مسئولان، فعالان و دست‌اندرکاران امور قرآنی آموزش‌و‌پرورش کردستان با نماینده ولی فقیه استان کردستان با گرامیداشت هفته قرآن، عترت و نماز گفت: هر ساله از 15 تا 21 آذرماه به نام هفته قرآن، عترت و نماز در آموزش‌و‌پرورش نامگذاری شده است.

وی در ادامه گزارشی از فعالیت های اداره قرآن، عترت و نماز استان ارائه کرد و افزود: در این راستا برنامه‌هایی از طریق وزارت به استان ابلاغ و متناسب با بوم استان برنامه‌ها به واحد های اداری و آموزشی ارسال شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‎و‌پرورش استان کردستان با بیان اینکه در اجرای مسابقات قرآن، عترت و نماز، سال تحصیلی گذشته بیش از 110 هزار نفر از دانش‌آموزان در مرحله آموزشگاهی شرکت کردند، گفت: 23 هزار نفر از دانش‌آموزان به مرحله شهرستانی راه یافته و بعد از رقابت در این مرحله، تعداد 1500 نفر از دانش آموزان به مرحله استانی راه یافتند و از این تعداد 70 نفر راهی مرحله کشوری شدند.

وی ادامه داد: در دو سال گذشته دانش‌آموزان استان در مرحله کشوری مسابقات نتایج خوبی احراز و کسب 9 رتبه برتر کشوری ، حاصل حضور دانش آموزان استان در مرحله نهایی این رقابت‌ها بوده است.

نریمانی گفت: مسابقات قرآن در بخش فرهنگیان با هدف توانمندسازی مربیان و معلمان برگزار شد و سال گذشته تعداد 150 نفر از معلمان استان در مرحله شهرستانی شرکت کردند که 30 نفر به مرحله استانی راه یافته و در پایان 5 نفر راهی مرحله کشوری مسابقات شدند.

وی در ادامه به اقدامات صورت گرفته در حوزه قرآن پرداخت و افزود: در بخش تربیت حفاظ قرآن و حفظ جز سی ام قرآن کریم، با فعالیت مراکز دارالقرآن، سال گذشته تعداد 97 هزار نفر از دانش‌آموزان در این برنامه شرکت کردند که با برگزاری آزمون حضوری و راستی آزمایی، تعداد 1500 نفر از دانش‌آموزان موفق به اخذ گواهی حفظ جزء سی تا حفظ کامل شده و از امتیازات آن بهره مند شدند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‎و‌پرورش استان کردستان فعالیت 17 مرکز دارالقرآن در بخش دانش آموزان دختر و پسر و تجهیز آنها با همکاری نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس را از دیگر اقدامات استان برشمرد.

وی با اشاره به موضوع اقامه نماز جماعت و نهادینه سازی فرهنگ اقامه نماز در مدارس به عنوان یکی از اولویت های کاری با مشارکت مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه های علمیه، از ثبت نام 950 نفر از ائمه جماعت روحانی و غیر روحانی در سامانه سجاده خبر داد.

نریمانی با بیان اینکه از مجموع سه هزار و 200 مرکز آموزشی هزار و 450 مدرسه شرایط برگزاری نماز جماعت را دارد، گفت: در سطح استان 840 نماز خانه استاندارد وجود دارد و مدارس جدید الاحداث نیز دارای نماز خانه استاندارد هستند.

وی برگزاری همایش احلی من العسل، برگزاری مسابقه مشق انتظار و طرح کشوری مصباح الهدی را از فعالیت های خوب بخش عترت ذکر کرد و یادآور شد: استان در پیگیری کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش همواره از استانهای موفق بوده است.

گفتنی است؛ در این دیدار چند نفر از دست‌اندرکاران حوزه قرآنی نظرات، پیشنهادات و دیدگاه‌های خود را مطرح و با اهدای لوح تقدیر از ولی خانی، پیشکسوت عرصه قرآنی آموزش‌و‌پرورش استان تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha