آغاز ثبت‌نام مسابقات قرآن و عترت فرهنگیان در کردستان
کد خبر: 4106036
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۳

آغاز ثبت‌نام مسابقات قرآن و عترت فرهنگیان در کردستان

رئیس اداره قرآن آموزش‌و‌پرورش استان کردستان از آغاز ثبت‌نام مسابقات قرآن و عترت فرهنگیان در سطح مدارس ستان کردستان خبر داد و گفت: فرهنگیان استان تا اوایل دی‌ماه فرصت دارند تا نسبت به ثبت‌نام خود در این دوره از مسابقات اقدام کنند.

مسابقات قرآن فرهنگیان

نعمت‌الله مرادی، رئیس اداره قرآن آموزش‌و‌پرورش استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، گفت: ثبت‌نام مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان از طریق سامانه نورینو انجام خواهد شد لذا مخاطبان این دوره از مسابقات می‌توانند نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه مخاطبان این دوره از مسابقات رؤسا و کارشناسان، مدیران مراکز دارالقرآن و مدیران مدارس هستند، افزود: مدیران مدارس از مسیر سامانه سیدا، سامانه پرورشی «نورینو»، مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان اطلاعات همکاران علاقه‌مند را ثبت می‌کنند تا امکان حضور و شرکت در مرحله شهرستانی مسابقات را داشته باشند.

رئیس اداره قرآن آموزش‌و‌پرورش استان کردستان از برگزاری این دوره از مسابقات در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری خبر داد و بیان کرد: بنابر شیوه‌نامه فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز مدارس سراسر کشور این مسابقات در دو بخش آزمون کتبی و عملی برگزار خواهد شد.

وی به رشته‌های این دوره از مسابقات قرآن و عترت فرهنگیان اشاره کرد و افزود: مسابقات امسال فرهنگیان در رشته‌های قرائت قرآن، حفظ کل و 10 جزء قرآن، نهج‌البلاغه و روش تدریس احکام برگزار می‌شود.

مرادی افزود: بنابر بخشنامه ابلاغ شده به مدارس درباره مسابقه الگوی برتر تدریس احکام نماز، جامعه مخاطب رشته روش تدریس احکام، دانش‌آموزان دوره متوسطه اول است. فرهنگیان شرکت‌کننده در این رشته می‌توانند برای آمادگی بیشتر از کتاب «چراغ آسمان و کتاب آموزش فقه» تألیف حجت‌الاسلام فلاح‌زاده استفاده کنند.

وی با اعلام اینکه آزمون کتبی روش تدریس براساس کتاب چراغ آسمان و به صورت چهارگزینه‌ای است، یادآور شد: آخرین مهلت ارسال آثار افراد برتر مرحله استانی در دو بخش بانوان و آقایان در قالب پاورپوینت طرح درس و فیلم ارائه شفاهی (در بازه زمانی 10 دقیقه)، پایان اردیبهشت‌ 1402 از طریق شبکه شاد است.

انتهای پیام
captcha