دوره سبک زندگی قرآنی با حضور بانوان سنندجی برگزار شد
کد خبر: 4107378
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۵

دوره سبک زندگی قرآنی با حضور بانوان سنندجی برگزار شد

دوره آموزشی سبک زندگی قرآنی به همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج و با همکاری موسسه دارالارشراق شهرستان سنندج شامگاه گذشته، 23 آذرماه در مجتمع فرهنگی نور اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان برگزار شد.

سبک زندگی قرآنی

به گزارش ایکنا از کردستان به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی کردستان، حجت‌الاسلام احمد حاتمیان، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج شامگاه گذشته، 23 آذرماه در دوره آموزشی سبک زندگی قرآنی با اشاره به شناخت حقیقت و پذیرش حق و حقیقت که باعث کمال انسان است، گفت: جامعه ما گرفتار این دو درد است بخشی از مردم حقیقت قرآن را نمی‌دانند و از آن به عنوان ابزار استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه به علت عدم برداشت نادرست در قرآن که منطبق بر حقیقت قرآن نیست باعث ایجاد تفرقه و اختلاف بین مسلمانان است، افزود: لازمه رسیدن به مقصد امن در پناه قرآن این است که هم حقیقت را بشناسید و هم به آن عمل کنید و البته در این مسیر نیاز به رهبری هست که پرچم‌دار این نهضت باشد و یک الگو و اسوه لازم است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج بیان کرد: این اسوه مهم و ارزشمند کسی نیست جز وجود نازنین پیامبر اکرم (ص)، که دریای بیکران رحمت و عطوفت بوده و خواهد بود.

وی اظهار کرد: از حضرت عایشه ام المومنین(س) سؤال شد از میان خلقیات حضرت رسول کدام خلق رسول الله زیباتر است؟ایشان فرمودند: همه زیبایی‌های قرآن در اخلاق پیامبر(ص) جمع شده است و این است خلق و منش هدایتگر مردم مسلمان که در همه ادوار زبانزد است.

حجت‌الاسلام احمد حاتمیان افزود: طبق روایت در مدینه منوره پیامبر در تشییع جنازه فردی شرکت کرد، در مسیر اشک می‌ریخت، فردی خطاب به حضرت محمد(ص) گفت: یا رسول الله غمگین نباشید زیرا این فرد که فوت کرده یهودی است و پیامبر در جواب فرمودند: می‌دانم از این محرومم که چرا در شهری که ندای اسلام به صدا درآمده است چرا باید یهودی باشد و به دین اسلام نگرویده باشد که این نشانه دغدغه‌مندی حضرت محمد مصطفی در تبین دین اسلام است.

ژاله حیدری مقدم، مدرس دوره سبک زندگی قرآنی شهرستان سنندج نیز در این کارگاه گفت: سبک زندگی مجموعه‌ای از الگوها و رفتارهای کنشی هر فرد است که این رفتارها، ساختار و منش فرد را تعریف می‌کند.

وی افزود: نعمت زندگی مهم‌ترین نعمتی است که در بدو خلقت انسان به او عطا می‌شود، زندگی که با مرگ پایان نمی‌پذیرد و صد حیف اگر این زندگی و صفت حی بودن را به قرآن پیوند نزنیم.

این مدرس قرآنی در تعریف سبک زندگی گفت: برخی سبک زندگی باز و برخی سبک زندگی محدود دارند، اما آنچه امروز مد نظر ماست سبک و سیاق زندگی قرآنی است و خوش به سعادت آن کسی که در قرآن غوطه می‌خورد تا به عمق مفاهیم آن دست پیدا کند.

وی اظهار کرد: کسی که سبک زندگی قرآنی را به عنوان سبک زندگی خود برمی‌گزیند، تمام احوالات خود و تعاملات خود را در آینه قرآن رصد می‌کند، که این سعادت بزرگی است برای نوع بشر. زیرا این سبک زندگی پایه رسیدن به کمال است.

مدرس دوره برگزاری سبک زندگی قرآنی در پایان یادآور شد: بشر از روزی که خود را شناخت، قانون را برای ایجاد نظم در ابعاد مختلف زندگی خود تنظیم کرد و دنبال رو سبک زندگی مشخص برای خود بود سبکی که هر کس بدون اجبار و اکراه و با اختیار برگزیده می‌شود، سبک زندگی در نظر دارد از ما انسانی امن بسازد یعنی انسانی که با توجه به تربیت خانوادگی و سیستم آموزشی حاکم بر جامعه و گروه‌های مختلف در جامعه در مسیر قرآن و نشر ارزش‌های اخلاقی پیش می‌رود.

انتهای پیام
captcha