اعلام فراخوان سی‌و‌هفتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان در کردستان
کد خبر: 4109524
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹

اعلام فراخوان سی‌و‌هفتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان در کردستان

معاون مدیر فرهنگی دانشگاه کردستان از اعلام فراخوان سی‌و‌هفتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان در سطح دانشگاه کردستان خبر داد و گفت: این دوره از رقابت‌های قرآنی در مراحل دانشگاهی، سراسری و ملی برگزار خواهد شد.

شریف ترکاشوند، معاون مدیر فرهنگی دانشگاه کردستان

شریف ترکاشوند، معاون مدیر فرهنگی دانشگاه کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، گفت: مسابقات قرآن و عترت دانشجویان با هدف اعتلای دانش، ايمان، اخلاق و بصيرت دينی و توسعه فضای معنوی و قرآنی و نیز زمينه‌سازی انس و الفت دانشجویان با قرآن كريم برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این دوره از جشنواره در مراحل دانشگاهی، استانی و کشوری برگزار خواهد شد، افزود: برگزیدگان برای رقابت با منتخبان قرآنی سایر دانشگاه‌ها به مسابقات ملی معرفی و از تسهیلات ویژه‌ای برخوردار خواهند شد.

معاون مدیر فرهنگی دانشگاه کردستان بیان کرد: سی‌و‌هفتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان در بخش‌های آوایی، معارفی، پژوهشی، فناوری، هنری، ادبی، صحیفه سجادیه، نهج‌البلاغه و نوآفرینی قرآنی برگزار می‌شود.

وی بخش آوایی را شامل رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ 5 جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل، اذان، مداحی، تواشيح وهمخوانی قرآن کریم دانست و گفت: بخش معارفی در رشته‌های حفظ و مفاهیم قرآن کریم، آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن کریم و احكام، حفظ و مفاهیم احادیث اهل‌ بیت(ع)، آشنایی با سیره معصومان(ع)، پرسمان معارفی و سبک زندگی اسلامی ایرانی برگزار خواهد شد.

ترکاشوند اظهار کرد: شرکت‌کنندگان در بخش پژوهشی می‌توانند در رشته های مقاله‌نویسی، نقد کتاب و تلخيص کتاب و در بخش فناوری در رشته‌های تولید نرم‌افزار و اپلیکشن، کانال‌های مجازی شرکت کنند.

وی بخش هنری را شامل رشته‌های خوشنویسی، نقاشی، عکاسی، تذهیب، معرق و منبت، فیلم کوتاه و طراحی پوستر ذکر کرد و افزود: بخش ادبی شامل رشته‌های شعر، داستان‌ و نمایش‌نامه‌نویسی و فیلم‌نامه‌نویسی خواهد بود.

معاون مدیر فرهنگی دانشگاه کردستان افزود: بخش صحیفه سجادیه در رشته‌های معارف صحیفه سجادیه، حفظ فرازهای صحیفه سجادیه، دعاخوانی (فرازهای صحیفه سجادیه)، مقاله‌نویسی، بخش نهج‌البلاغه در رشته معارف نهج‌البلاغه، مقاله‌نویسی، حفظ فرازهای نهج‎البلاغه و بخش نوآفرینی قرآنی(استارت آپ‌های قرآنی) برگزار می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: علاقه‌مندان جهت ثبت نام و كسب اطلاعات می‌توانند به مدیریت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و تارنمای اينترنتی 37 جشنواره سراسری قرآن و عترت به آدرس http://quran37.dmsrt.ir مراجعه كنند.

انتهای پیام
captcha