پنجمین دوره تربیت حافظان کل قرآن در سنندج پایان یافت
کد خبر: 4110809
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱

پنجمین دوره تربیت حافظان کل قرآن در سنندج پایان یافت

پنجمین دوره تربیت حافظان کل قرآن با تجلیل از حافظان برگزیده شامگاه گذشته، 9 دی‌ماه در مؤسسه قرآن دارالتحفیظ شافع باران کردستان مسجدالنبی سنندج برگزار شد.

پنجمین دوره حفظ قرآن مؤسسه شافع باران

به گزارش ایکنا از کردستان، سیداحسن میرزایی‌زاده، مدیر مؤسسه قرآن دارالتحفیظ شافع باران کردستان در مراسم تجلیل از حافظان قرآن پنجمین دوره تربیت حافظان کل قرآن که شامگاه گذشته، 9 دی‌ماه در این مؤسسه برگزار شد، ضمن تبریک به حافظان قرآن، گفت: جامعه با قرآن زنده و به برکت قرآن متحول می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هرچه ما به قرآن بیشتر اهمیت دهیم و بیشتر با آن انس بگیریم تأثیرات آن در زندگی ما بیشتر و پر رنگ‌تر می‌شود، افزود: باید قرآن را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم و در مسیر عمل به اهداف عالیه آن گام برداریم.

مدیر مؤسسه قرآن دارالتحفیظ شافع باران کردستان بیان کرد: خدا نور مطلق است و برای اینکه بتواند جان انسان‌ها را نورانی کند، انبیا و اولیای الهی را فرستاده تا دل و جان انسان را با قرآن نورانی کنند.

وی با اشاره به اینکه آسیب‌‌های اجتماعی موجود در جامعه به دلیل فاصله گرفتن از قرآن و مقید نبودن به نماز ایجاد شده است، افزود: ما باید فلسفه قرآن و نماز را برای فرزندانمان بازگو کنیم تا شاهد تأثیرات آن در زندگی باشیم.

ماموستا فاروق قادری، از مدرسان و حافظان کل قرآن در این مراسم گفت: حفظ قرآن به طور طبیعی به انس با آیات الهی می‎انجامد چراکه حافظ قرآن باید برای تثبیت محفوظات قرآنی‎اش دست کم روزی چند بار به قرائت قرآن بپردازد.

وی با اشاره به اینکه حافظان قرآن در بهشت جایگاهی والا دارند و پاداش آنان دو چندان خواهد بود، افزود: پیامبر اکرم(ص) در این باره می‌فرماید: «درجات بهشت به تعدد آیه‎های قرآن است. وقتی که صاحب قرآن وارد بهشت شود، به وی می‎گویند بخوان و بالا برو، که هر آیه‎ای را درجه‎ای است. پس برتر از درجه حافظ قرآن درجه‎ای نیست». همچنین در روایات دیگر بیان شده که «حافظان قرآن توان شفاعت کردن دیگران را نیز دارند».

این مدرس قرآن به تأثیرگذاری یاد خدا در روح و روان انسان و آرامش درونی اشاره کرد و گفت: خداوند متعال در آیه 28 سوره رعد می‎فرماید: «أَلا بِذِکرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ؛ آگاه باش، دل‎ها با یاد خدا آرام می‎گیرد» و یکی از نام‎های قرآن ذکر است. تلاوت و حفظ قرآن نوعی ذکر خداوند است که انسان در پرتو آن از هجوم بسیاری از فشارهای روانی و اضطراب‌ها درونی مصون می‎ماند.

وی در پایان یادآورشد: حفظ قرآن باعث می‌شود تا انسان مفاهیم قرآن را به خوبی فرابگیرد و معنی کلمات و آیات و واژه های قرآنی و قصه‌های قرآن را بیاموزد، در قرآن داستان‌های بسیار زیادی آمده است که حافظ به برکت حفظ می‌تواند به آنها دسترسی پیدا کند.

یادآور می‌شود؛ در پایان چند برنامه فرهنگی و قرآنی برگزار و از حافظان کل قرآن پنجمین دوره حفظ قرآن مؤسسه دارالتحفیظ شافع باران سنندج تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha