عزم جهاددانشگاهی برای توسعه فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه‌های کردستان
کد خبر: 4111571
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹

عزم جهاددانشگاهی برای توسعه فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه‌های کردستان

رئیس جهاددانشگاهی کردستان از عزم جهاددانشگاهی برای توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی در سطح دانشگاه‌های استان خبرداد و گفت: در این راستا طرح دانشجو معلم قرآن، کرسی‌های تلاوت و تدبر و محافل قرآنی در اولویت فعالیت‌ها قرار گرفته است.

اکبر اسدی، رئیس جهاددانشگاهی کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، اکبر اسدی، رئیس جهاددانشگاهی کردستان امروز، 12 دی‌ماه در مراسم «دوشنبه‌های قرآنی» با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی افزود: همه ما در قبال شهدا مسئولیم و باید سعی کنیم ادامه‌دهنده راه و آرمان‌ها شهدای هشت انقلاب اسلامی باشیم.

وی با اشاره به مفاهیم انسان‌ساز قرآن کریم گفت: امیدواریم بتوانیم مفاهیم قرآنی و نورانیت قرآن را در زندگی خود جاری و ساری کنیم و در تمام فعالیت‌ها و شئون زندگی این آیات کریمه قرآن را به کار ببریم چراکه این امر موجبمی‌شود یک آرامش،روحی، روانی و قلبی در ما ایجاد شود.

رئیس جهاددانشگاهی کردستان بیان کرد: جهاددانشگاهی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور فعالیت‌های فرهنگی متنوع و متعددی را دارد و یکی از فعالیت‌های شاخص جهاددانشگاهی در حوزه قرآن، راه‌اندازی سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور بوده است.

وی از عزم جدی جهاددانشگاهی برای توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی در سطح دانشگاه‌های استان خبرداد و گفت: در این راستا طرح دانشجو معلم قرآن، کرسی‌های تلاوت و تدبر و محافل قرآنی را در اولویت فعالیت‌های خود قرار داده است.

اسدی اظهار کرد: این سازمان در راستای حرکت به سمت تحقق منشور توسعه فرهنگ قرآنی و شناسایی استعدادهای بالقوه قرآنی در سطح کشور در جهت گسترش و توسعه معرفت قرآنی بین دانشجویان طرح دانشجو معلم قرآن را در سطح کشور اجرا کرده است.

وی بیان کرد: طرح دانشجو معلم قرآن کریم سال جاری برای سومین بار در سطح استان کردستان اجرایی می‌شود که در حال حاضر فراخوان آن اعلام و مشغول ثبت‌نام از دانشجویان علاقمند هستیم.

رئیس جهاددانشگاهی کردستان با اشاره به اینکه یکی دیگر از کارهای ماندگار جهاددانشگاهی در حوزه علوم قرآنی، راه‌اندازی خبرگزاری بین‌المللی قرآن بوده است که با پشتوانه فعالان، اساتید قرآنی و دانشگاهی فعالیت خود را تا به امروز ادامه داده است.

وی افزود: با توجه به آرمان‌ها و اهداف بلند انقلاب اسلامی قطعا رسانه‌های ما نیز باید متناسب با این اهداف بسط و گسترش پیدا کنند.

اسدی در پایان با تقدیر و تشکر از برگزارکنندگان این محفل نورانی قرآن یادآور شد: امیدواریم که همگی از آثار و برکات این برنامه معنوی بتوانیم بهره‌مند شویم.

انتهای پیام
captcha