توسعه فعالیت‌های قرآنی با شعارهای کلیشه‌ای امکان‌پذیر نیست
کد خبر: 4113088
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶

توسعه فعالیت‌های قرآنی با شعارهای کلیشه‌ای امکان‌پذیر نیست

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با بیان اینکه توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی بین نسل جوان با استفاده از شعارهای کلیشه‌ای امکان‌پذیر نیست،‌ گفت: انگیزه‌های تشویقی و ترغیبی برای انجام امور قرآنی باید صورت گیرد.

مصاحبه ایکنا با نماینده ولی فقیه در کردستان

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، در گفت‌و‌گو با ایکنا، گفت: به واسطه داشتن قراء برجسته، فعالیت‌های قرآنی خوب و اثرگذاری در استان شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در استان از لحاظ شاکله و پشتیبانی فعالیت‌های قرآنی مشکل داریم، افزود: شأن و جایگاه جامعه قرآنی استان بسیار بالاست لذا باید بیشتر و بهتر در این بخش کار کرد و حمایت از سوی ارگان‌های ذی‌ربط صورت گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان به فعالیت‌های قرآنی در سطح دانشگاه‌های استان اشاره و بیان کرد: ظرفیت ارتقا و توسعه فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه‌های سطح استان وجود دارد براین اساس دانشگاه‌ها می‌توانند با بهره‌گیری از قراء و حافظان قرآن برجسته استان، فعالیت‌های قرآنی خود را افزایش دهند.

وی با اشاره به راه‌اندازی کرسی‌های تلاوت قرآن در سطح دانشگاه‌ها افزود: کرسی‌های تلاوت قرآن باید به صورت هفتگی در سطح دانشگاه‌های استان برگزار شود چراکه با توجه به وقفه دوساله فعالیت‌های اجتماعی به دلیل کرونا، برگزاری کرسی‌های تلاوت می‌تواند مؤثر باشد.

حجت‌الاسلام پورذهبی گفت: توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی بین نسل جوان با استفاده از شعارهای کلیشه‌ای امکانپذیر نیست لذا توجه به معارف دینی و قرآنی را باید تقویت کرد و انگیزه‌های تشویقی و ترغیبی برای انجام امور قرآنی باید صورت گیرد.

وی افزود: در گذشته کسانی که جذب قرآنی و معارف دینی می‌شدند در ابتدا از طریق صدای اساتیدی همچون عبدالباسط، منشاوی، غلوش و ... که در حوزه قرآن تحویل ایجاد کرده بودند، جذب قرآن می‌شدند. صوت و آرامش قرآنی، ترجمه و مفاهیم، تفسیر و عمل به قرآن از چهار مرحله یادگیری قرآن هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان بیان کرد: عاملان به قرآن و جامعه قرآنی از بزهکاری کمتری برخوردار هستند و خانواده‌ها استحکام بیشتری دارند و معنویت در جامعه و زندگیشان رسوخ بیشتری دارد و این امر در آداب اجتماعی‌شان نیز تأثیرگذار خواهد بود.

حجت‌الاسلام پورذهبی با اشاره به اینکه استقبال از فعالیت‌های قرآنی در استان بالا است، گفت: در سطح کشور بدون ادعا، هیچ دغدغه اعتباری برای ترویج قرآن نداریم اما چرخه اشکال‌دار آن در بخش اجرایی است. در نظام جمهوری اسلامی برای پشتیبانی از فعالیت‌های قرآنی مشکل اعتبار نداریم اما مدیریت اعتباری و برنامه‌ای در این بخش ما را به چالش کشیده است که امیدواریم هرچه زودتر بحث مدیریت اعتبار و کارآیی به زودی با توجه همه دستگاه‌های اجرایی استان حل و فصل شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان یادآور شد: یکی از اقدامات اخیر شورای توسعه قرآنی استان این است که در حوزه‌های علوم دینی، جلسات تجوید قرآن را برگزار کنیم تا طلاب، قرآن را با تجوید و صحیح تلفظ کنند.

ملیحه سیفی

انتهای پیام
captcha