نشست مجریان طرح آموزش سنتی قرآن در کردستان برگزار می‌شود
کد خبر: 4116558
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲

نشست مجریان طرح آموزش سنتی قرآن در کردستان برگزار می‌شود

مسئول قرآن و عترت اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از برگزاری نشست تخصصی مجریان طرح آموزش سنتی قرآن در کردستان خبر داد و گفت: در حال حاضر 300 حلقه آموزش سنتی قرآن در کردستان برگزار می‌شود.

کامل گلباغی، مسئول قرآن و عترت اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان

کامل گلباغی، مسئول قرآن و عترت اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا، گفت: مردم متدین و قرآنی استان کردستان از گذشته‌های دور کار آموزش قرآن را به صورت سنتی و در سطح خانه‌های خود بدون هیچ چشمداشتی انجام می‌داند.

وی افزود: امروز این آموزش‌های قرآنی در قالب حلقه‌های آموزش سنتی قرآن در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان ساماندهی شده و حمایت‌های از این فعالان قرآنی صورت می‌گیرد.

مسئول قرآن و عترت اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان بیان کرد: آموزش‌های سنتی قرآن در استان کردستان به دو صورت خانگی و کلاس‌های آموزشی حنجی کردن قرآن انجام می‌شود که همواره نیز از سوی مردم به ویژه بانوان مورد استقبال قرار گرفته است.

وی از برگزاری نشست تخصصی مجریان طرح آموزش سنتی قرآن در کردستان فردا، چهارم بهمن‌ماه در مجتمع فجر سنندج خبر داد و گفت: در حال حاضر 300 حلقه آموزش سنتی قرآن در کردستان برگزار می‌شود.

گلباغی با اشاره به اینکه این نشست تخصصی با حضور حجت‌الاسلام سیداحمد موسوی، مدیر طرح آموزش سنتی قرآن شورای فرهنگی قرآن برگزار می‌شود، افزود: این نشست با هدف توانمندسازی مربیان طرح آموزش سنتی قرآن و برنامه‌ریزی برای آینده برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: مربیان طرح آموزش سنتی قرآن در حال حاضر در زمینه‌های آموزش حفظ، روخوانی وروانخوانی قرآن، مفاهیم و داستان‌های قرآنی جلسات خود را برگزار می‌کنند که در تلاشیم تعداد اینحلقه‌ها را افزایش دهیم.

مسئول قرآن و عترت اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در پایان یادآور شد: در این برنامه از 12 نفر از مربیان فعال قرآنی طرح حلقه‌های سنتی تجلیل خواهد شد.

انتهای پیام
captcha