برگزاری نشست توانمندسازی مربیان جلسات خانگی قرآن در سنندج
کد خبر: 4116945
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹

برگزاری نشست توانمندسازی مربیان جلسات خانگی قرآن در سنندج

نشست تخصصی توانمندسازی مربیان طرح جلسات سنتی و خانگی قرآن با حضور مدیران مؤسسات قرآنی و جمعی از مربیان قرآنی طرح امروز، چهارم بهمن‌ماه در مجتمع فجر سنندج برگزار شد.

نشست تخصصی جلسات خانگی قرآن

به گزارش ایکنا از کردستان، سامان احمدی، معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، امروز، چهارم بهمن در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، با اشاره به اینکه دشمن با ایجاد شبکه‌های بی‌حجابی در فضای مجازی قصد ضربه‌زدن به جامعه به ویژه قشر زنان را دارد، گفت: در شرایط جامعه امروز کردستان مربیان قرآنی به عنوان حلقه میانی در جهاد تبیین نقش اساسی و مهمی دارند.

وی با اشاره به اینکه ۲۲ محله کم‌برخوردار در سطح استان وجود دارد، افزود: مربیان فعال قرآنی استان کردستان همواره با برگزاری کلاس‌های آموزشی قرآن زمینه ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی را در این مناطق فراهم آورده است.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان بیان کرد: مربیان قرآنی به عنوان حلقه‌های میانی می‌توانند علاوه بر آموزش قرآن کریم در معرفی دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی مؤثر باشند.

وی با تأکید بر اینکه دشمنان اسلام و ضد فرهنگ ناب و اصیل لباس کُردی در صددند برهنگی را ترویج و حجاب را از میان بردارند، افزود: لباس کردی یکی از پوشیده‌ترین و با حجاب‌ترین لباس‌های جامعه انسانی است لذا ترویج فرهنگ زیبای حجاب اسلامی مبتنی بر لباس اصیل کردی بین قرآن‌خوانان مدنظر مربیان قرار گیرد.

احمدی با اشاره به اینکه مسئولان بایستی زبان گویای مردم بوده و از مشکلات و نارسایی‌ها موجود گره‌گشایی کنند، یادآور شد: مسئولان باید واقعیت‌ها را بیان کنند.

یادآور می‌شود؛ در حال حاضر ۳۰۰ نفر مربی قرآنی در سطح استان و در قالب مؤسسات قرآنی فعالیت مستمر دارند. در پایان این نشست از ۱۰ نفر از مربیان فعال طرح جلسات سنتی ـ خانگی قرآن کریم تجلیل و قدردانی شد.

انتهای پیام
captcha