فعالیت‌های آموزشی مؤسسات قرآنی مورد حمایت قرار می‌گیرند
کد خبر: 4121699
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۴

فعالیت‌های آموزشی مؤسسات قرآنی مورد حمایت قرار می‌گیرند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با اشاره به اینکه بهترین و مناسب‌ترین مکان برای فعالیت‌های قرآنی مساجد است، گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از فعالیت‌های آموزشی مؤسسات قرآنی حمایت می‌کنیم.

دیدار مدیرکل ارشاد اسلامی با هنرمندان دهگلان

به گزارش ایکنا از کردستان، علی اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان امروز، 23 بهمن در دیدار با اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآنی شهرستان دهگلان گفت: مشورت و رایزنی با اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه استان به عنوان نقشه راه در برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری برای برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌ها بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: این دورهمی‌ها فرهنگی و هنری دارای خروجی‌های مؤثر در ایجاد فکر و اندیشه در عرصه تولیدات فرهنگی و اقتصاد هنر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان بیان کرد: یکی از رسالت‌های این دوره فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در سطح وزارتخانه و هم در استان‌ها تمرکززدایی از برنامه‌ها و جشنواره است، بیشتر رویدادهای فرهنگ و هنری از مرکز استان‌ها به شهرستان‌ها و به شهرهای تابعه براساس توانمندی‌ها منتقل شده‌اند.

وی ادامه داد: برنامه‌ها و جشنواره‌های بسیار خوب و متناسب با استعدادها و شرایط بومی و محلی به شهرستان دهگلان اختصاص داده شده است از جمله این رویدادها، جشنواره مولودی‌خوانی و دف‌نوازی وحدت استان کردستان، جشنواره موسیقی لیلاخ و همایش لیلاخ شناسی و در حوزه هنرهای تجسمی برنامه های خلاقانه ای در حال تدوین و برنامه‌ریزی است.

دریایی در پاسخ به فعالان قرآنی حاضر در این نشست هم اندیشی با اشاره به اینکه بهترین و مناسب‌ترین مکان برای فعالیت‌های قرآنی مساجد است، گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از فعالیت‌های آموزشی مؤسسات قرآنی حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به طراحی سامانه حمد براین انسجام بخشی به فعالیت‌های قرآنی در سطح کشور افزود: با توجه به راه‌اندازی این سامانه بیمه فعالان قرآنی در استان ساماندهی شده و انسجام بیشتری پیدا کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با اشاره به توانمندی‌های فرهنگی و هنری این شهرستان گفت: جشنواره تئاتر استانی در صورتی که بخشی از هزینه‌های آن توسط شهرستان تأمین و انجمن مربوطه نیز موافقت کند ما نیز برای برگزاری این رویداد در شهرستان دهگلان موافقیم.

وی بیان کرد: بیشتر برنامه‌ها و رویدادهای فرهنگی و هنری در استان‌های دیگر از سر گرفته شده است امیدوارم هنرمندان استان کردستان نیز که بخشی از معیشت آنها وابسته به این فعالیت‌ها و جشنواره است همچون استان‌های دیگر بر فعالیت‌های فرهنگی و هنری اهتمام ورزند.

یادآور می‌شود؛ در ادامه این نشست هم‌اندیشی با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان رؤسای انجمن‌های فرهنگی و هنری حاضر در این نشست به ارائه پیشنهادات و نقطه نظرات خویش پرداختند.

انتهای پیام
captcha