فعالیت 17 مرکز دارالقرآن در آموزش‌ و‌ پرورش کردستان
کد خبر: 4124096
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۲

فعالیت 17 مرکز دارالقرآن در آموزش‌ و‌ پرورش کردستان

رئیس اداره قرآن آموزش‌ و‌ پرورش استان کردستان حضور دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی در مراکز دارالقرآن آموزش‌ و‌ پرورش را حرکت ارزشمندی دانست و گفت: در حال حاضر ۱۷ مرکز دارالقرآن در آموزش و پرورش استان کردستان فعالیت دارند.

نعمت‌الله مرادی، رئیس اداره قرآن آموزش‌و‌پرورش استان کردستان

نعمت‌الله مرادی، رئیس اداره قرآن آموزش‌ و‌ پرورش استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: براساس این سند برای تعلیم و تربیت اسلامی شش ساحت تربیتی شامل تربیت اعتقادی و اخلاقی، تربیت علمی و فناورانه، تربیت حرفه‌ای و اقتصادی، تربیت زیباشناختی و هنری، تربیت سیاسی و اجتماعی و تربیت بدنی و جسمانی تعیین شده است.

وی افزود: برگزاری برنامه‌های دینی و قرآنی و فعالیت دارالقرآن‌های آموزش‌ و‌ پرورش به‌عنوان زیرمجموعه تربیت اعتقادی و اخلاقی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش محسوب شده است که در این راستا آموزش‌ و پرورش برنامه‎های متنوعی را در این بخش برنامه‌ریزی کرده است.

رئیس اداره قرآن آموزش‌ و‌ پرورش استان کردستان با اشاره به اینکه دارالقرآن‌های آموزش‌ و‌ پرورش با هدف تربیت قرآنی در نظام تعلیم و تربیت راه‌اندازی شده‌اند، بیان کرد: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری و توجه به سند تحول بنیادین و منشور توسعه فرهنگ قرآنی کشور و به‌منظور شناسایی و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان علاقه‌مند و با هدف توسعه فرهنگ قرآنی بین دانش‌آموزان مراکز دارالقرآن الکریم احداث شده‌اند.

وی حضور دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی در مراکز دارالقرآن آموزش‌ و‌ پرورش را حرکت ارزشمندی دانست و گفت: در حال حاضر ۱۷ مرکز دارالقرآن آموزش و پرورش استان کردستان فعالیت دارن که با همکاری توسعه، نوسازی و تجهیز مدارس استان سال گذشته این دارالقرآن‌ها تجهیز شدند.

انتهای پیام
captcha