راه‌اندازی «گروه‌های واسطه‌گری حکمیت قرآنی» در دهگلان
کد خبر: 4125333
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱

راه‌اندازی «گروه‌های واسطه‌گری حکمیت قرآنی» در دهگلان

مدير مسئول کانون فرهنگی ـ هنری ژيوار روستای قادرمرز دهگلان از راه‌اندازی «گروه‌های واسطه‌گری حکميت قرآنی» در اين کانون خبر داد و گفت: اين مهم با هدف احيای کارکردهای مساجد و افزايش صلح و سازش در روستا انجام شد.

گروه حکمیت قرآنی

به گزارش ایکنا از کردستان، منصور قادرمرزی، مدير مسئول کانون فرهنگی ـ هنری ژيوار روستای قادرمرز دهگلان با اشاره به راه‌اندازی «گروه‌های واسطه‌گری حکمیت قرآنی» در کانون گفت: این گروه‌ها با حضور امام جماعت، اعضای هیئت امنا و مدیر کانون فرهنگی هنری ژیوار تشکیل می‌شود.

وی فعالیت در زمینه حل اختلاف در مساجد را یکی از راه‌های جذب مردم به مساجد دانست و افزود: تشکیل هیئت‌های حل اختلاف در مساجد با محوریت امام جماعت، اعضای هیئت امنا و دیگر فعالان مسجد با حضور طرفین دعاوی می تواند با توجه به فضای معنوی که حاکم است، منجر به اتفاق‌ها و در برخی موارد صلح و سازش شود.

مدیر مسئول کانون ژیوار  بیان کرد: هر زمان که مشکلی در روستا پیش بیایید، اعضای این گروه در مسجد می‌توانند پرونده‌های محله خود را مورد بررسی قرار دهند و در برخی اوقات با خلاقیت و درایت امام جماعت مسجد حتی جلو تشکیل پرونده‌هایی نظیر خانواده و طلاق، مستاجر و موجر و امثال آن را هم بگیرند.

وی با بیان اینکه «واسطه‌گری حکمیت قرآنی» از کارکردهای مساجد در صدر اسلام است، یادآور شد: عالمان دینی در جامعه اسلامی با توجه به اختلافات موجود جوامع در مسجد به قضاوت می‌نشستند و دعاوی را حل و فصل می‌کردند و صلح‌نامه می‌نوشتند و امروزه نیز لازم است کارکرد‌های مساجد احیا شود.

انتهای پیام
captcha