نشست صمیمی استاندار کردستان با فعالان قرآنی کردستان برگزار شد
کد خبر: 4128570
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
با پیگیری‌های ایکنا؛

نشست صمیمی استاندار کردستان با فعالان قرآنی کردستان برگزار شد

استاندار کردستان و مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان برای بیان نقطه نظرات، پیشنهادات و مشکلات قرآنیان استان کردستان نشست صمیمی با فعالان قرآنی استان داشتند.

نشست صمیمی فعالان قرآنی

به گزارش ایکنا از کردستان، در پی مصاحبه خبرگزاری ایکنای کردستان با مدیر عامل اتحادیه مؤسسات قرآن و عترت استان کردستان و بیان مشکلات و معضلات جامعه قرآنی استان کردستان امروز، 25 اسفند به همت اداره اوقاف و امور خیریه استان کردستان نشست صمیمی استاندار کردستان با فعالان قرآنی استان کردستان صورت گرفت.

اسماعیل زارعی کوشا، استاندار کردستان در این نشست صمیمی با جمعی از فعالان حوزه قرآنی ضمن صحه گذاشتن بر مشکلات موجود، گفت: تلاش خواهیم کرد که در سال آینده توجه بیشتری به رفع مشکلات موجود در حوزه قرآنیان و در تخصیص اعتبارات برای گسترش فرهنگ قرآنی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه خود به عنوان یک فعال قرآنی با مشکلات و مسائل این حوزه آشنایی کامل دارم، افزود: انجام اقدامات زیربنایی و اصلاحات اساسی برای ساماندهی فعالیت‌های مستمر قرآنی یک ضرورت است.

استاندار کردستان رفع دغدغه و نیازهای خادمان و فعالان قرآنی را مورد تأکید قرار داد و اظهار کرد: باید یک کار تیمی در این حوزه صورت گیرد و از ظرفیت دستگاه‌هایی مانند آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، تبلیغات اسلامی و حتی سازمان صمت به عنوان حامی مالی استفاده شود و خود نیز در حد توان برای جذب اعتبارات در این حوزه تلاش خواهم کرد.

وی به احداث ساختمان دارالقرآن سنندج نیز اشاره کرد و گفت: ساختمان این مجموعه هم اکنون حدود ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ان شاءالله در آینده نزدیک نیز شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

زارعی‌کوشا اظهار کرد: ساختمان دارالقرآن سنندج باید در راستای توسعه و گسترش فعالیت‌های قرآنی بکارگیری شود و به عنوان پاتوق فعالان وحافظان قرآنی مورد استفاده قرار گیرد.

وی ایجاد اشتغال برای فعالان حوزه قرآنی را یادآور شد و افزود: ایجاد اشتعال برای جوانان از اولویت‌های مهم دولت سیزدهم در کشور و استان است و اعتقاد دارم که در این رابطه باید توجه ویژه‌ای به اشتغال فعالان قرآنی شود.

استاندار کردستان با بیان اینکه در سالیان گذشته همواره اقدامات زشت و ناپسندی توسط دشمنان برای تخریب قرآن صورت گرفته است، یادآور شد: همه ما باید دست در دست هم و با وحدت و همدلی توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان اسلام و انقلاب را خنثی کنیم.

زارعی‌کوشا در پایان از فعالان قرآنی خواست در جلسه‌ آینده طرح‌ها، ایده‌ها و راهکارهای خود را برای حل مشکلات این حوزه ارائه دهند.

یادآور می‌شود؛ در این نشست تعدادی از قاریان برتر استان به قرائت قرآن پرداختند و نظرات و پیشنهادات خود را برای توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه ارائه دادند.

ملیحه سیفی

انتهای پیام
captcha